Ca si detinator de business, esti mereu in cautare de solutii pentru a maximiza expunerea brandului tau, loialitatea clientilor si pentru a crea/mentine relatiile cu audienta. Una dintre modalitatile cele mai la indemana pentru realizarea acestor lucruri sunt retelele sociale, in special Facebook-ul.
Te intrebi ce anume sa postezi pentru a avea impactul pe care ti-l doresti? In cele ce urmeaza, iti vom dezvalui cele mai bune tipuri de postari pentru a avea o pagina de business de succes.
1. Citate – acestea sunt peste tot: pe tricouri, pe pereti, in reviste si ziare, in tatuaje – acest lucru denota faptul ca oamenii le iubesc. Asadar, daca doresti sa atragi atentia audientei, posteaza citate celebre sau motivationale.
Daca reusesti sa iti integrezi si brandul in postari, precum fac cei de la Nutella, este excelent:
2. Intrebari – ce modalitate mai buna de a-ti implica fanii, decat sa le pui o intrebare? Este recomandat sa postezi intrebari in care le ceri opinia si le arati ca iti pasa de ceea ce gandesc si cred.
Le poti pune o intrebare simpla:
Sau le poti cere parerea in legatura cu produsele/serviciile oferite de tine, precum cei de la Maya Fashion:
3. Sfaturi – vei avea numai de castigat daca fanii tai vad ca esti interesat de ei si nu numai de propria companie. Este ideal sa postezi sfaturi care sunt relevante pentru audienta ta – in acest mod vei primi feedback pozitiv.
4. Postari de tipul „Fill-in-the-blank” – acestea declanseaza dorinta de a le completa. Sunt o modalitate foarte buna de a-i face pe oameni sa vorbeasca despre produsele tale care le plac.
5. „Like” vs. „Share” – le poti da fanilor sansa sa aleaga: pot da „Like” pentru a vota pentru optiunea A sau „Share” pentru optiunea B. In acest mod, poti creste feedback-ul primit pentru postari si poti afla, de asemenea, ce tipuri de produse prefera clientii tai.
Uite cum o fac cei de la Walmart:
6. Sondaje – in aceste tipuri de postari poti include 2-4 optiuni si sa le ceri fanilor sa aleaga optiunea favorita.
7. Imagini – stim cu totii ca “o imagine face cat 1000 de cuvinte”. Foloseste imagini de dimensiuni cat mai mari si de calitate ridicata. Pe langa asta, trebuie sa fie deosebite – posteaza imagini impresionante, care iti taie rasuflarea pret de cateva secunde.
Cei de la Intrepid Travel si-au facut un obicei din a posta astfel de imagini:
8. Video-uri – datorita optiunii de AutoPlay implementata de cei de la Facebook prin care video-urile incep sa ruleze fara sunet fara a fi nevoiti sa dam click pentru a le porni, procentajul oamenilor care privesc, dau like, distribuie si comenteaza la video-uri a crescut simtitor.
Asa ca profita de aceasta facilitate si creste expunerea brandului tau.
9. Concursuri – competitivitatea este o latura a tuturor. Si daca mai adaugi si ingredientul “premii”, vei avea o postare de succes. Organizand un concurs, le vei da sansa fanilor sa interactioneze cu brandul tau si vei creste popularitatea paginii tale, deoarece cu totii vrem sa castigam ceva, oricat de insignifiant ar fi premiul.
Vezi in imaginea de mai jos un concurs organizat de Ford Romania pe pagina lor de Facebook:
10. Promotii, oferte – comunica-le clientilor oferte si promotiile companiei tale. Oamenii sunt atrasi de reduceri si promotii si chiar daca nu castiga foarte mult de pe urma acestora, tot vor fi multumiti ca au economisit cativa banuti. Asa ca nu ezita sa iti tii fanii la curent prin intermediul paginii tale.
Cei de la McDonalds posteaza frecvent promotiile disponibile si au un angajament ridicat din partea audientei lor:
11. Testimoniale – de fiecare data cand cineva scrie despre produsele sau serviciile tale, posteaza-i testimonialul. In acest mod, vei castiga increderea fanilor tai.
12. Pune link-uri catre lucruri utile pentru audienta ta – este o modalitate foarte buna de a dovedi ca nu vrei doar sa iti autopromovezi afacerea, ci iti pasa de clientii tai.
Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand ai o pagina de business este audienta. Analizeaza-ti fanii si realizeaza teste pentru a descoperi la ce tipuri de postari reactioneaza mai bine, ce le place, ce ii face sa se implice. In acest mod, Facebook-ul poate deveni un instrument foarte util pentru promovarea brandului tau, cat si pentru dezvoltarea afacerii.
Voi ati intampinat obstacole in ceea ce priveste feedback-ul primit de la fani?