Un logo este important pentru o afacere deoarece ajută la identificarea și rapidă a unui brand sau organizații. El devine o reprezentare vizuală a brandului și este asociat cu valorile, produsele sau serviciile pe care le oferă.
Logo-ul este o componentă esențială a strategiei de branding. Contribuie la construirea unei imagini și identități puternice, creând o impresie durabilă în mintea clienților. Un logo bine realizat poate diferenția un brand de concurență și poate transmite un sentiment de profesionalism și calitate.
Logo-ul poate fi utilizat în diverse medii și canale de comunicare, inclusiv pe site-uri web, materiale de marketing, ambalaje de produse și multe altele. El asigură o coerență vizuală și uniformitate în toate aceste apariții, ceea ce contribuie la consolidarea brandului și a identității vizuale.
De-a lungul anilor au existat foarte multe branduri care s-au remarcat tocmai prin prisma logo-ului și au rămas întipărite în mințile oamenilor. Ceea ce se întâmplă din ce în ce mai rar.
Logo-uri celebre și semnificația din spatele acestora
Fiecare brand are o imagine, un simbol care să fie ușor de identificat la nivel global. Primul logo din lume a fost o imagine a unui câine care ascultă un gramofon. În 1900, desenul a ajuns la Nipper, o companie de disc gramophone. Proprietarilor companiei plăcându-le foarte mult desenul au decis să își lanseze produsele cu această imagine. Însă gramofonul a fost înlocuit cu un disc.
Haideți să vedem care a fost evoluția unora dintre cele mai mari companii și cum au reușit acestea să fie atât de recognoscibili doar printr-un simbol.
Apple
Compania a început cu o gravură a lui Issac Newton sub un măr. Acesta a fost desenat de către unul dintre fondatorii companiei, Ronald Wayne. După a plecat de la cârmele companiei, logo-ul s- a schimbat.
S-a schimbat complet în 1997. Astfel a rămas noul nume de marcă Apple. Cât despre celebra mușcătură din măr nu este foarte complicată. Acesta a fost mușcat pentru a nu arăta ca orice alt fruct.
Coca-Cola
Logo-ul companiei datează din 1893. La începutul anilor 1980, din cauza concurenței produselor Pepsi, a decis schimbarea logo-ului în New Coke. Însă nu a avut succes la public, așa că s-a revenit la numele inițial.
McDonalds
Primul logo grafic la companiei a fost imaginea bucătarului Speedee. În anii `60 acesta a fost schimbat cu celebrul M, logo care a rămas până în ziua de azi.
Acest logo simplu dar celebru a fost creat de psihologul Louis Cheskin. Acesta credea că forma arcurilor amintește de forma sânilor care stârnește apetitul și oamenilor, inconștient de copilărie.
Android
Despre celebrul roboțel verde Android putem spune că are o poveste destul de amuzantă dar să recunoaștem, ingenioasă.
Designerului, Irina Blok i s-a cerut să creeze un concept ușor identificabil de către clienți. După ce a studiat filmele și jucăriile SF, inspirația a venit din cel mai neașteptat loc: Pictogramele de pe ușile toaletelor.
În acest mod s-a creat un logo simplu dar care s-a făcut remarcat și a rezistat în timp. Probabil datorită întocmai simplității.
Estetica modei în logo-uri
Despre casele de modă nu mai este cazul să menționăm că logo-urile sunt foarte importante. Acestea reprezintă întreaga identitate a designerilor și a fondatorilor companiei. Iar stilul pe care aceștia îl promovează trebuie să fie văzut și în stilul logo-ului.
Chanel
Pentru prima dată logo-ul Chanel a apărut în 1921 și a fost înfățișat pe sticla pe sticluța de parfum Nr. 5. Acesta reprezintă litera dublă C care seamănă cu două verighete deschise. Litera reprezintă inițialele lui Coco Chanel.
Nu există nici un articol din colecțiile Chanel care să nu aibă acest simbol imprimat.
Cât despre font-ul textului acesta este caracterul propriu al mărcii, care a devenit unic numit Chanel protejat prin drepturi de autor.
Louis Vuitton
Logo-ul acestei companii este monograma LV. Acesta nu s-a schimbat până în prezent cu excepția faptului că a fost ușor simplificat în anii 2000. Logo-ul este foarte ușor de reconoscut și se poate diferenția ușor de copii deoarece este simetric.
Logo-urile celebre rezistă de-a lungul timpului din mai multe motive precum simplitate și recunoaștere. Ele utilizează forme și culori distinctive care se remarcă și pot fi asociate cu brandul respectiv.
Brandurile de succes își mențin logo-urile în mod constant pe parcursul anilor, fără schimbări drastice. Acest lucru creează o imagine puternică și recunoaștere la nivel mondial. Consistența în utilizarea logo-ului în toate materialele de marketing și comunicare întărește identitatea brandului și construiește loialitatea consumatorilor.
La Pion Media oferim servicii de creare logo și branding & identitate vizuală care îți vor ajuta brandul să capete o formă finală, să fie complet.
Tu ce părere ai despre logo-urile prezentate mai sus?