Deși mersul la cinematograf nu mai este așa de entuziasmant, dacă este un film care are un scenariu bun, actori cunoscuți, o coloană sonoră potrivită și desigur, foarte, foarte mult roz, atunci biletele sigur o să fie sold out.
Însă nu doar aceste elemente sunt importante, ci și campania de marketing și modul în care este prezentat filmul.
Lansarea în România pentru filmul Barbie regizat de Greta Gerwig, este doar la o zi distanță, de aceea, am decis să privim puțin mai atent la modul în care a fost intensificat brandul Barbie și cum echipa de marketing a luat cu asalt întreg globul în cel mai colorat și distractiv mod posibil.
Invitați la petrecerea Barbie. Campania de marketing care a stârnit curiozități
Să începem prin a spune că brandul Barbie este deja unul foarte cunoscut de fani pe întreg globul. Păpușa faimoasă, apărută pentru prima data în 1959, este simbolul și modelul fetițelor și una dintre cele mai cumpărate jucării.
Așadar, filmul avea deja un fundal pe care se poate promova foarte bine, însă aceștia au dus-o la un alt nivel. Fie că vorbim de campanii de promovare online sau offline, un lucru este sigur, acest film a stârnit cu siguranță valuri.
Însă haideți să analizăm metodele de promovare. Criticul de film Ali Plumb a declarant pentru BBC Radio 1’s faptul că Mattel, compania care deține brandul Barbie, vinde mai mult decât un film.
„Ceea ce vedem nu este doar o promovare a filmului. Este pentru marca Barbie, pentru tot ce este roz și culoare. Și merge atât de bine, îl văd peste tot”.
Moshe Isaacian, consultant de brand, care a lucrat cu Nike și Amazon, consideră că mai degrabă ei vând planul de viață al lui Barbie acum – așa s-ar îmbrăca Barbie, așa vorbește Barbie, lucrurile pe care le-ar mânca, ce fel de lumânări ar avea în casa ei.„
Iar acest lucru poate influența o masă de oameni cu vârste diverse, de la cei peste 40 de ani, care au crescut cu brandul, la tineri care caută modele constant și vor să se identifice cu ce este popular dar și copiii, care deabia intră în minunata lume Barbie.
Iar cum spune și trailerul filmului ,, Dacă îți place Barbie, acest film este pentru tine, iar dacă nu îți place, acest film este tot pentru tine„. Așadar chiar dacă nu ești un fan, campania de promovare a fost așa de bună, încât cu siguranță te-a făcut curios pentru a păși în sala de cinema.
Promovare pe social media
Din aprilie, feed-ul de pe rețelele sociale a fost inundat de postări Barbie personalizate. Echipa de marketing a filmului a creat un instrument pe bază de inteligență artificială care îți permite să-ți încarci propria imagine și să personalizezi fraza “This Barbie is a ____.”
Iar din momentul în care a fost lansat, internetul a fost plin de memeuri și imagini amuzante.
Din punct de vedere al marketingului, acest lucru a fost genial din cel puțin trei motive: inteligență artificială, interactivitate și partajare pe scară largă.
Nici Metaversul nu rămas neatins de puțină culoare roz. Compania de haine Forever 21, în parteneriat cu Barbie a lansat linia de haine în magazinele fizice care au fost ulterior replicate și în tărâmul virtual de către Reblox.
Iar pentru a face lucrurile mai interesante, există chiar și un concurs unde câștigătorul și stilul lui vestimentar va fi recreat în platforma de joc online.
Și Xbox a primit o tușă din magica lume Barbie. Aceștia au organizat un concurs unde un norocos câștigător va putea câștiga o consolă de joc roz și o mini replică a casei de vis Barbie.
Cu ocazia premierei din 21 iulie, bucureștenii vor avea ocazia să călătorească cu Uber Pink. Uber a vrut să recreeze experiența unei plimbări cu o mașină Barbie și a pus la dispoziție entuziasmaților un Buick Invicta roz, o mașină vintage decapotabilă.
Iar dacă până în momentul de față numele Barbie a avut mii de căutări, de acum cu siguranță acestea o să crească. Google și-a făcut și el o transformare pentru film. În momentul în care este căutat cuvântul ,,Barbie„ sau unul dintre actorii principali, acesta își va schimba culoarea în roz și va străluci.
Este o bună strategie pentru a crește atât numărul de căutări dar și pentru a crea o imagine roz completă în jurul acestuia.
Promovări offline
Iar dacă credeam că jucăriile sunt doar pentru copii pentru a se juca cu ele, ei bine, nu ne puteam înșela mai rău.
Pentru promovarea acestui film au fost create nenumărate produse în colaborare cu o varietate de branduri. Este interesant faptul că, deși de peste 60 de ani focusul a fost pe copii, acum publicul țintă pentru produsele Barbie sunt adulții.
Celebra casă Barbie, va putea fi de acum închiriată, mulțumită Airbnb.
Iar lista poate continua, fie că vorbim de produse de makeup, periuțe de dinți, haine, sau chiar vase de croazieră.
Lumea a devenit aproape peste noapte o mare roz, în care deși ne așteptăm la cât mai mult conținut și produse cu Barbie, de fiecare dată suntem luați prin surprindere, în cel mai frumos mod posibil.
Viața e roz
Una dintre cheile marketingului Barbie a implicat recuperarea culorii Bubblegum roz. Deși a fost întotdeauna asociat cu această culoare, filmul a permis mărcii să facă din Bubblegum Pink sinonim cu Barbie.
Acest motiv a putut fi văzut și pe panourile publicitare, unde deși nu era nici o imagine sau text, culoarea a fost asociată imediat cu filmul și cu păpușa.
Și turul de presă a fost un mod de promovare puternic. În aceste turnee și în alte opriri de presă, Margot Robie a purtat câteva ținute iconice Barbie, încurajând nostalgia. Acest lucru a făcut să vorbească și lumea modei.
Pentru a ajunge mai departe la publicul global și a crea un zgomot în întreaga lume, realizatorii au inclus câțiva cântăreți internaționali cu mult înainte de lansarea filmului. Acest lineup a adăugat un plus planului de marketing și a folosit fandom-ul cântăreților în avantajul lor.
Îmbracă-te precum o păpușa, a fost luat literalmente
Chiar înainte de a știi, Barbie a luat cu asalt garderoba mai multor celebrități și astfel Barbiecore s-a născut. Estetica roz a devenit un element de bază în modă pe tot parcursul anului 2022, iar odată cu lansarea trailerului oficial Barbie și a debutului în teatru la doar câteva zile distanță, rozul este cu siguranță aici pentru a rămâne – cu adăugarea accesoriilor ei iconice. De asemenea, Barbiecore este deja un summer trend în acest an.
Barbie are competiție?
Deși foarte apreciat și așteptat de foarte multă lume, Barbie împarte data premierei cu un alt film foarte așteptat, și anume Oppenheimer.
Fanii l-au numit războiul „Barbenheimer”, în care ambele filme, care sunt diametral opuse ca gen, urmează să fie lansate în aceeași dată.
Iar acest lucru, deși poate părea că-i ia strălucirea filmului, cele două echipe au profitat de încurcătură, și au făcut-o foarte bine. Fanii fiind foarte încântați și amuzându-se.
Așadar, după toate lunile în care campania de marketing pentru filmul Barbie s-a derulat, crezi că a funcționat? Te vei duce să vezi filmul?