Comunicarea pe social media este un must, iar dacă messageria directă, grupurile și apelurile nu mai sunt de ajuns, broadcast channel-urile sunt un nou mod de a afla informații noi și de a te simți mai aproape de o anumită comunitate a unui brand\persoană.

Iar pentru că trendurile de obicei se perpetuează foarte ușor, majoritatea platformelor sociale au adoptat stilul –  Canale de difuzare (Broadcast Channels)

Astfel, de câteva luni ai opțiunea ca pe Instagram și pe Whatsapp să accesezi canalele de difuzare ale brandurilor preferate.

Ce sunt Broadcast Channels?

Canalele de difuzare permit partajarea cu o comunitate, mesaje unidirecționale, cum ar fi anunțuri, conținut exclusiv și multe altele. În canalele de difuzare, numai persoanele care dețin controlul total sau parțial al unei pagini pot trimite conținut.

Proprietarii și moderatorii pot publica mesaje și materiale media pentru a împărtăși știri sau a pune întrebări. Urmăritorii pot reacționa la postări sau se pot implica cu elemente interactive, dar nu pot comenta sau crea propriile mesaje.

Broadcast Channels – Strategie Marketing

Dacă te întrebai și căutai o modalitate de a desfășura campanii de marketing la scară largă fără a fi nevoit să creezi și să trimiți mesajul individual, atunci canalele de difuzare (Broadcast Channeles) sunt calea de urmat.

Pentru întrebarea ,,Cum diferă mesajele de difuzare de chat-ul de grup?`, putem răspunde foarte simplu. Cea mai mare diferență dintre ele este că, în chat-ul de grup, membrii pot vedea profilurile și mesajele celorlalți.

Iar acest lucru nu este valabil în cazul canalelor de difuzare. Aici, destinatarii nu pot spune cine a mai primit mesajul sau cum răspund la acesta.

De ce ar trebui să-ți pese ca business?

În canalele de difuzare, proprietarii și moderatorii pot publica mesaje și materiale media pentru a împărtăși noutăți sau pentru a pune întrebări.

Mesajele canalului de difuzare se afișează în căsuța de primire Instagram, chiar lângă mesajele directe. Deși mesajele de canal de difuzare și mesajele DM nu sunt chiar la fel, este semnificativ faptul că ele împart spațiul în inbox.

În ultimul an, utilizatorii Instagram s-au orientat din ce în ce mai mult către partajarea privată în DM-uri și s-au îndepărtat de partajarea publică în feed.

După cum a explicat Adam Mosseri, șeful Instagram într-o postare recentă, ,,Oamenii partajează mai multe fotografii și videoclipuri în DM-uri decât în povești într-o zi. Și partajează mai multe fotografii și videoclipuri în povești decât în feed”.

Prin plasarea mesajelor de difuzare în căsuța de primire, Instagram oferă proprietarilor de canale o oportunitate de a se conecta cu followerii într-un spațiu spre care aceștia gravitează deja.

Dacă te-ai luptat cu conversiile organice pe Instagram, canalele de difuzare ar putea schimba jocul.

Cum poți folosi Broadcast Channels Instagram ca brand

Comunicarea ca brand nu este întotdeauna cea mai ușoară, trebuie să găsești canalele potrivite pentru a atrage atenția audienței tale.

Iată câteva motive pentru care să utilizezi Instagram Broadcast Channels pentru brandul tău.

  1. Dacă creșterea audienței este un obiectiv cheie pentru afacerea ta, crearea unui canal de difuzare ar putea fi o strategie inteligentă. Deși orice utilizator Instagram poate vizualiza conținutul dintr-un canal public de difuzare, doar followerii se pot alătura canalului și pot primi actualizări în mod automat. Așadar, dacă canalul oferă suficientă valoare, ar putea determina utilizatorii să se alăture. Ceea ce înseamnă că aceștia vor trebui, de asemenea, să urmărească contul.
  2.  Urmăritorii văd sau se implică mai rar în poveștile tale sau în conținutul feed-ului tău? Cu mesaje de pe canalele de difuzare este posibil să poți schimba acest lucru. Deoarece mesajele de canal apar în DM, este mai greu ca urmăritorii să le rateze. Iar acest lucru poate ajuta cu vizibilitatea și implicarea. Deși urmăritorii nu pot comenta în feed-ul canalului pot reacționa la mesaje și interacționa cu sondajele.
  3.  Dacă te-ai gândit să lansezi noi produse în viitor sau pur și simplu vrei un feedback real și onest de la consumatori, sondajele funcționează bine și ca instrumente preliminare de cercetare de piață.
  4.  Canalele de difuzare pot fi, cu siguranță, spații pentru a partaja conținutul tău de pe Instagram. Cu toate acestea, nu trebuie neapărat să fie locuri dedicate re-propagării conținutului existent sau planificării conținutului viitor.

Poți utiliza aceste canale ca spații pentru conținut mai exclusivist pe care publicul nu îl va găsi în altă parte.

Pe măsură ce canalele de difuzare Instagram se extind, companiile pot lua în considerare o serie de modalități de utilizare a acestora.

De la generarea de implicare și conectarea cu clienții până la partajarea de știri și colaborarea cu creatorii, canalele de difuzare au un mare potențial. Important este să le folosim cum trebuie iar conținutul creat să fie de cea mai bună calitate.

Tu ce părere ai despre canalele de difuzare? Dacă ești un brand ți se par potrivite pentru a te promova? Iar dacă ești un simplu utilizator, în câte dintre acestea te-ai înscris deja?