Ce inseamna serviciile de branding de baza

Ce inseamna serviciile de branding de baza

2018-10-01T13:11:33+00:00

Orice companie care isi propune sa devina un brand are nevoie de o serie de servicii care sa o ajute sa isi contureze o imagine pozitiva. Iar la inceput, te poti orienta catre un pachet de servicii de branding de baza. Iata in ce consta acesta.

Ce trebuie sa includa pachetul de servicii de branding de baza?

Carti de vizita personalizate
Firma si casete luminoase
Plic personalizat
Semnatura e-mail personalizata

Cartile de vizita

Ce sunt cartile de vizita?

Cartile de vizita sunt incluse in pachetul de servicii de branding de baza si sunt vazute ca un suport fizic al informatiilor pe care vrei sa le transmiti catre clientii si partenerii tai, despre compania pe care o reprezinti. Astfel, acestea te ajuta sa stabilesti o relatie de comunicare mai buna. Iar daca alegi modelele potrivite, poti considera ca aceste mici bucati de hartie/carton drept un element care reprezinta imaginea intregii companii.

Surprinzator sau nu, cartile de vizita au o vechime mai mare de 600 de ani, fiind folosite de catre oamenii de afaceri importanti. Si desi traim in era vitezei si a tehnologiei, aceste mici bucati de hartie nu se vor demoda.

De ce ai nevoie de cartile de vizita:

Profesionalism. Cartile de vizita denota interesul pe care il ai pentru promovarea imaginii companiei tale si brandului.

Comunicare si conexiune. Cea mai buna modalitate de a pastra legatura cu partenerii si clientii companiei tale este de a le oferi datele de contact. Iar pentru a face acest lucru, este nevoie de carti de vizita.

Networking. La foarte multe conferinte sau evenimente la care iei parte, ti se cere sa aduci cu tine si cateva carti de vizita. Acestea sunt modalitatea perfecta pentru a pastra legatura cu oamenii pe care ii intalnesti acolo si care pot deveni potentiali clienti/ parteneri.

Creativitate. Foarte multe carti de vizita au forme neobisnuite, fiind usor de remarcat si demonstrand creativitatea celor care le-au conceput sau care le-au ales. De exemplu, daca ai o firma care se ocupa cu montarea geamurilor termopan, ai putea, de exemplu, sa creezi niste carti de vizita in forma de ferestre.

Elemente pe care trebuie sa le contina o carte de vizita:

Numele companiei/brandului pe care o/il reprezinti: Este prima informatie care trebuie trecuta pe cartile de vizita, astfel incat partenerii si clientii sa stie exact cu cine au de-a face.

Numele persoanei care detine acea carte de vizita. Este important ca oamenii sa stie cui ar trebui sa se adreseze. De remarcat este faptul ca o discutie de afaceri poate decurge intr-o maniera mai placuta, daca te adresezi interlocutorului folosindu-i numele personal. Desigur, este necesar un ton adecvat.

Functia posesorului cartii de vizita. Orice persoana din cadrul unei companii are o functie, iar aceasta trebuie trecuta si pe cartea de vizita. De exemplu, daca ai un studio foto, poti include pe cartea de vizita si faptul ca detii functia ta de fotograf sau manager.

Date de contact. Inainte de a printa cartile de vizita, verifica daca informatiile pe care acestea le contin sunt corecte. Si poti incepe cu datele de contact. De regula, acestea includ: nume, prenume, adresa de e-mail, adresa companiei, numar/numere de telefon, adresa website si altele asemenea. Acestea trebuie sa fie scrise clar si delimitate corespunzator.

Logoul companiei. Este important ca acesta sa fie prezent pe cartile de vizita pentru ca este un element care face parte din categoria celor care definesc imaginea brandului.

Slogan. Are acelasi rol precum logoul companie, ajutand partenerii si publicul-tinta sa se familiarizeze cu brandul.

Cod QR. A devenit un element din ce in ce mai des intalnit pe cartile de vizta moderne si se dovedeste eficient, mai ales datorita faptului ca sunt din ce in ce mai multi posesori de smart phone-uri. Acest cod este folosit, de regula, pentru a directiona partenerii si/sau clientii catre website-ul companiei.

Poza. Daca spatiul iti permite, poti include si poza ta sau a angajatilor tai atunci cand vrei sa personalizezi cartile de vizita. Aceasta are formatul pozei de buletin, doar ca dimensiunea poate fi chiar mai mica.

Greseli de evitat atunci cand iti personalizezi cartile de vizita:

Greseli de redactare. Credibilitatea unei firme este afectata intr-o mare masura, daca materialele de branding condin greseli de redactare.

Prea multe culori. Grafica este deosebit de importanta atat din punct de vedere estetic, cat si din punct de vedere al transmiterii mesajului. Incearca sa te rezumi la doar cateva nuante. Acesta va face ca designul cartilor de vizita sa fie placut. De regula, se folosesc nuantele reprezentative pentru companie, respectiv cele care au fost folosite si pentru crearea logoului.

O carte de vizita prea aglomerata. Stiu ca spatiul de pe cartile de vizita nu este unul foarte generos, insa incearca sa te rezumi la informatiile esentiale. Eventual, daca acestea sunt foarte multe, poti incerca sa folosesti ambele parti ale cartii de vizita. Cauta o aranjare armonioasa si placuta vizual.

Mare atentie. Informatiile esentiale, respectiv datele de contact, sunt cele care trebuie sa fie puse in evidenta. Asadar, iti recomand ca acestea sa se gaseasa pe partea frontala.

Dimensiunea neadecvata. De regula, cartile de vizita trebuie sa aiba loc in compartimentul pentru carduri/carti de vizita din portofel. Asadar, poti face acest test, inainte de a printa modelele dorite. Iar pentru ca totul sa fie si mai clar, iata care sunt dimensiunile recomandate.

Font nepotrivit. Dincolo de faptul ca fontul ales trebuie sa arate bine pe cartea respectiva, el trebuie sa fie unul lizibil. Alegerea sa depinde de designul cartii de vizita si de specificul companiei tale. Poti opta pentru un font cu tenta vintage, daca si designul cartilor este pe masura.

Nu poti adopta un font vintage, daca activezi intr-un domeniu care promoveaza ideea de modernitate si progres. Totodata, ai grija si la dimensiunea fontului respectiv. Daca acesta este prea mic, el nu va fi remarcat. Daca este ales un font prea mare, clientii si partenerii tai vor avea impresia ca incerci prea mult sa scoti in evidenta o informatie. Tocmai de aceea, dozeaza corespunzator folosirea majusculelor.

Firmele si casetele luminoase

Ce sunt firmele si casetele luminoase?

Personalizarea firmei si a casetelor luminoase face parte tot din pachetul de servicii de branding de baza si sunt vazute ca o modalitate perfecta de a face publicitate atat in interiorul, cat si in exteriorul unei firme.

De ce ai nevoie de firme si casete luminoase?

Atragerea atentiei potentialilor parteneri sau clienti. Este una dintre principalele functii ale unor astfel de elemente de branding. Daca de exemplu ai magazine cu articole decorative, ai nevoie de o firma luminoasa care sa indice acest lucru. Si o sa fie persoane care vor intra in magazinul tau doar pentru ca firma sau caseta luminoasa le-a atras atentia.

Identificarea mai usoara a locatiei in care se afla sediului companiei. Avand in vedere faptul ca orasul in care locuiesti poate include o multime de firme si companii cu acelasi specific al activitatii, trebuie sa iesi cumva in evidenta.

Elemente pe care trebuie sa le contina o firma/caseta luminoasa:

Numele companiei. Este cea mai importanta informatie, astfel incat oamenii sa poata identifica usor locul in care se afla compania ta.

Domeniul de activitate. De multe ori, numele companiei sau brandului pe care il reprezinti nu este suficient pentru a-ti da seama care este specificul activitatii tale. Asa ca cel mai bine ar fi sa le oferi oamenilor o informatie in plus. De exemplu, daca ai o florarie, poti adauga pe langa denumirea acesteia si atributul care ii defineste activitatea, respectiv “florarie” sau “flower shop” (varianta in limba engleza).

Logoul si/sau sloganul companiei. Are aceeasi rol ca in cazul cartilor de vizita si anume de a ajuta la identificarea companiei si de a personaliza caseta/firma luminoasa respectiva.

Cateva date de contact: Numarul de telefon si e-mailul sunt unele dintre cele mai des intalnite date de contact care se gasesc in textul pe care il contin firmele luminoase.

De ce trebuie sa tii cont atunci cand iti alegi tipul de firma/caseta luminoasa?

Pozitionare: Gandeste-te unde ai de gand sa asezi firma/caseta luminoasa si astfel iti vei da seama daca ai facut alegerea potrivita.

Dimensiune: Aceasta nu trebuie sa fie prea mare, deoarece oamenii o vor percepe drept deranjanta. Totodata, nu trebuie sa fie nici prea mica deoarece nu va reusi sa-si indeplineasca rolul si anume de a ajuta firma sa fie usor de remarcat.

Forma: Firmele si casetele luminoase pot avea orice forma: de la dreptunghi si patrat, pana la oval, cerc, triunghi sau forme speciale. Alegerea depinde, de asemenea, de specificul activitatii tale. Insa, tine de cont de faptul ca asemenea culorilor folosite pentru a crea un logo si formele pot transmite un mesaj important despre compania ta.

Semnificatia formelor geometrice in domeniul business

Cerc – sprijin, protectie, siguranta, integritate, caldura afectiva

Triunghi – energie, dinamism, revelatie, stabilitate (daca este vorba de un triunghi cu baza in jos), nonconformism (daca este vorba de un triunghi cu varful in jos).

Dreptunghi si patrat – stabilitate, perfectiune, conformitate

Tipul de iluminare. Cele mai des intalnite variante sunt cele pe baza de LED (leduri cu intensitate ridicata) sau tuburi fluorescente. Dar exista si alte optiuni la care poti apela.

Economisire. Este firesc ca cei care apeleaza la casetele si firmele luminoase sa isi doreasca ca acestea sa fie si economice. Iar totul depinde de materialul din care sunt confectionate. De exemplu, exista casete luminoase din plexiglas care au un aspect foarte placut, mai ales atunci cand vine vorba de redarea culorilor. Dar acestea sunt mai putin economice decat cele confectionate din policarbonat. O alta varianta demna de luat in calcul sunt firmele luminoase din backlit banner care stau destul de bine la capitolul economisire.

Structura. Casetele si firmele luminoase trebuie sa fie rezistente, astfel incat sa demostreze faptul ca pot face fata provocarilor. Iar acest lucru este cu atat mai important daca acestea urmeaza sa fie asezate in exterior, acolo unde poate intra in contact cu conditiile de mediu nu tocmai prietenoase.

Plicuri persoanlizate

Ce sunt plicurile personalizate?

In orice birou, se gasesc unul sau mai multe tipuri de plicuri. Acestea au rolul de a proteja documentele, fiind folosite in corespondenta cu partenerii si/sau clientii.

De ce ai nevoie de plicuri personalizate?

Identificare. Partenerii si clientii isi vor da seama cui apartine plicul respectiv, chiar inainte de a-l deschide.

Incredere si siguranta. Oamenii vor avea mai multa incredere in informatiile documentelor pe care le primesc intr-un plic personalizat, mai ales atunci cand vine vorba de subiecte delicate.

Tipuri de plicuri personalizare pe care le poti folosi intr-un birou:

● plicuri C4 ideale pentru hartiile in format in A4. Dimensiunea acestora este de 324 x 229 mm.

● plicuri C5 create pentru hartiile in format A5. Acestea au o dimensiune de 162 x 229 mm.

● plicuri C6 realizate pentru hartiile in format A6. Totodata, in aceste plicuri intra si o foaie in format A4 indoita de doua ori si o foaie A5 indoita o data. Dimensiunile lor sunt de 114 x 162 mm.

● plicuri DL sunt ceva mai mici decat cele in format C6. Acestea sunt destul de populare, fiind ideale pentru mai toate tipurile de documente, indoite.

● plicuri cu rol antisoc. Acestea sunt ideale pentru a proteja bunurile aflate in interiorul plicului.

Ce elemente trebuie sa contina un plic personalizat?

Numele companie. Acesta trebuie sa se regaseasca atat pe plic, cat si pe documentele din interiorul acestuia, care se recomanda sa fie redactate pe foi branduite.

Logoul si/sau sloganul companiei. Acestea sunt nelipsite atunci cand vine vorba de personalizarea unor elemente de branding precum plicurile.

Date de contact. Acest element nu este unul obligatoriu. Daca intentionezi sa atasezi si cartile de vizita, nu mai este nevoie sa personalizezi plicul cu datele de contact. Te poti rezuma la nume si logo si/sau slogan.

Semnatura personalizata din e-mail

Ce este o semnatura personalizata din e-mail si ce rol are?

Tendintele actuale privind marketingul online indica faptul ca oamenii s-au saturat de e-mailurile impersonale, care nu transmit altceva decat sobrietate si care se dovedesc lipsite de impact. Astfel, cea mai buna modalitate pentru a personaliza o adresa de e-mail este prin intermediul unei semnaturi.

Insa, inainte de a-ti prezenta mai multe detalii legate de acest subiect, trebuie sa tii cont de faptul ca mai intai trebuie sa ai o adresa de e-mail oficiala pentru fiecare angajat al companiei tale, deoarece si aceasta este o dovada de profesionalism.

De regula, aceasta adresa include denumirea brandului pe care il reprezinti. Ca sa fie totul clar, sa presupunem ca ai o firma producatoare de servetele care poarta denumirea de “Napkin”. O idee buna ar fi sa creezi o adresa de e-mail precum: X@Napkin.ro/com etc. Desigur, este nevoie si de o adresa generala pentru intreaga companie precum oficial/office/contact/consult@napkin.ro/com.

Ce trebuie sa contina o semnatura personalizata?

Numele persoanei care detine acea adresa de e-mail. Este o modalitate de a le reaminti oamenilor cine le trimite e-mailul respectiv.

Functia ocupata. Oamenii sunt atenti atunci cand vine vorba de etichete. Chiar daca nu vor sa recunoasca, acest lucru se intampla. Astfel, functia pe care o detii ii poate face sa inteleaga ca stau de vorba cu un profesionist.

Datele de contact ale companiei. Acestea poate fi reprezentate de numarul de telefon al companiei sau de cel personal si de adresa companiei. Important este ca acestea sa se regaseasca pentru a facilita comunicarea. Sunt multe persoane care gasesc comunicarea prin telefon, de exemplu, mult mai eficienta. Altii prefera e-mailul.

Adresa website-ului companiei. Website-ul este locul in care oamenii pot gasi mai multe informatii despre produsele si serviciile pe care le oferi.

Text. Este bine ca semnatura sa includa si formula de final care anunta incheierea mailului. De exemplu, poti apela la formulari de tipul: “O zi frumoasa” sau poti veni cu un text personalizat. Exista si posibilitatea de a folosi sloganul companiei.

Aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand iti creezi semnatura personalizata din e-mail

Modul de creare. Modul de creare al acesteia poate fi destul de simplu. Poti sa apelezi la o companie care include aceasta optiune printre serviciile de branding pe care le ofera sau poti sa folosesti tutorialele de pe internet pentru a face acest lucru prin intermediul unor servicii si aplicatii speciale de e-mail Microsoft Outlook.

Dimensiunea semnaturii. Este recomandat ca aceasta sa fie cat mai compact.

Pozitionare. De regula, semnatura personalizata din e-mail se gaseste la final. Este acelasi lucru ca in cazul scrisorilor obisnuite.

Acestea au fost aspectele cele mai importante pe care am vrut sa le trec in revista, in ceea ce priveste pachetul de servicii de branding de baza. Daca am omis ceva sau daca ai ceva de adaugat in ceea ce priveste aceste informatii, poti lasa informatiile in comentariile de mai jos. Totodata, daca ai nelamuriri, iti voi raspunde cu drag la orice intrebare.