Content marketing-ul unei strategii pentru anul 2021, dar si pentru anul viitor, perioade incerte, din punct de vedere economic, se poate realiza cu ajutorul documentarii si informarii asupra continutului cautat din ce in ce mai mult de persoanele ce folosesc diferitele retele de socializare, dar obisnuiesc si sa viziteze website-urile brandurilor. De asemenea, acesta este pasul principal in formarea tuturor strategiilor de acest gen, indiferent de an.

De ce ne referim la partea digitala a afacerilor?

In secolul XXI, asa cum mentionam in articolul dedicat impactului organic pe Facebook, tehnologia domina, social media fiind metoda de comunicare principala, dar si de promovare a brandurilor.

Ca marketer, este necesar ca informatiile de ultima ora sa fie cunoscute, dar si folosite in conturarea viitoarelor strategii.

Tocmai de aceea, este foarte important ca mesajul transmis publicului sa fie unul bine pus la punct, unul construit cu ajutorul cuvintelor cheie necesare, unul care sa rezoneze cu solicitarile clientilor potentiali, dar si actuali.

Ce este marketingul de continut?

Atunci cand discutam despre continut, ne referim strict la ce si cum transmitem. Punctul principal este planificarea continutului, apoi partajarea cu publicul tinta, rezultatul final fiind reprezentat de cresterea veniturilor, dar si a reputatiei pe piata.

Aceasta strategie s-a dovedit a fi utila multor branduri cunoscute la nivel global, branduri precum P&G, Microsoft, Cisco System și chiar John Deere.

De foarte multi ani, marketingul de continut a reusit sa aduca multe vanzari diverselor branduri ce au ales abordarea lui. In anul 2009, o companie cheltuia 1,8 milioane de dolari pentru crearea si distribuirea de continut.

Atragerea atentiei clientilor, dar si mentinerea acesteia, reprezinta doua puncte definitorii ale unei strategii de content marketing. Mesajul pe care consumatorii il citesc, atunci cand sunt pe cale sa faca o alegere, fie ca ne referim la cumpararea produselor, fie ca ne referim la apelarea la servicii, este cel mai important. De ce?

Fiindca prima impresie conteaza, intr-adevar. O buna strategie este indeplinita in momentul in care aparitia rezultatelor dorite se face simtita.

Spre exemplu, un brand alege sa atinga un nucleu de consumatori prin intermediul unei campanii ce contine elemente psihologice, acestea fiind evidentiate de un mesaj concret, de impact.

Urmatorul pas, al consumatorilor, va fi cautarea unor informatii aditionale, precum pretul, materialul folosit pentru produs, disponibilitatea in magazin s.a.m.d, iar pentru servicii, informatiile cautate se vor referi la oferirea unor statistici ale rezultatelor obtinute de-a lungul timpului.

Pasul facut de brand este oferirea acestor informatii catre client, dar si compunerea unor mesaje atragatoare, prin care sa transforme comunicarea intr-un rezultat, si anume, vanzarea produselor/serviciilor.

Content marketing-ul are legatura cu nevoile consumatorilor?

Putem spune ca, inca de la aparitia ideii de „strategie de marketing”, principalul scop al acesteia era atingerea nevoii consumatorilor, asa ca, da, legatura dintre content marketing si nevoia consumatorului este una destul de stransa.

Daca la aparitia piramidei nevoilor, in anul 1954, creata de Abraham Maslow, nevoile oamenilor se incadrau in primele 3 categorii (nevoi fiziologice, nevoi siguranta, iubire/apartenenta), in secolul XXI putem afirma ca oamenii rezoneaza, din ce in ce mai mult, cu nevoile referitoare la dezvoltarea de sine si stima.

Aici intervine documentarea si informarea cu referire la nevoile consumatorilor, din partea brandurilor, pentru ca, astfel, se poate concretiza o strategie a content marketing-ului. Prin cunoasterea nevoilor existente ale oamenilor, satisfacerea acestora devine mult mai usoara, iar mesajele abordate, precum si diferitele metode de aplicare, pot deveni eficiente.

Ce metode pot fi folosite pentru a pune in evidenta content marketing-ul?

De cele mai multe ori, persoanele ce navigheaza pe internet sau pe retelele de socializare, cauta un continut relaxant, unul ce le transmite empatie si apartenenta, exact cum aminteam mai sus, cand spuneam ca, astazi, nevoile clientilor se incadreaza in categoria „iubire/apartenenta”, din piramida nevoilor.

Asadar, metodele cel mai des intalnite, pentru exemplificarea de content marketing, sunt urmatoarele:

  • Videoclipurile:

Punct în care putem aminti de impactul platformei TikTok, inca de la aparitia sa, pana in momentul actual, dar si alegerea multor altor retele de social media ce au abordat acest tip de optiune (reels-urile pe Instagram).

 

  • Utilizarea multimedia (poze/video):

A devenit o strategie benefica. Beautiful.ai sustine: „Platformele sociale foto/video au restrans atentia la nivel global, fortand specialistii in marketing sa vina cu noi modalitati de a diviza textul si de a creste intelegerea continutului.”;

  • Crearea unor strategii de SEO bine puse la punct:

In anul 2020, Matthew Howells-Barby, vicepresedintele marketing HubSpot, a declarat ca isi doreste sa creasca numarul marketerilor ce investesc activ in SEO. Zis si facut, in anul 2021, 69% dintre specialistii in marketing investesc in SEO, reprezentand o crestere de 5% fata de anul 2020.

Aceasta strategie se refera la folosirea activa a cuvintelor cheie de nisa, dar si la crearea unui continut mult mai atragator fata de concurenti. Astfel, companiile au posibilitatea de a fi in primele rezultate ale motoarelor de cautate, iar impactul lor asupra pietii va fi unul vizibil imbunatatit.

  • Abodarea unui canal dedicat podcast-urilor:

Statisticile arata ca un podcast este vizionat de milioane de oameni, in functie de vedeta ce este intervievata, dar si in functie de subiectul abordat, titlul prezentat. Luarea in considerare a unei astfel de strategii, prin care produsele si serviciile sa fie cunoscute de cat mai multe persoane, este una importanta.

De asemenea, statisticile confirma faptul ca, in mai putin de trei ani de la aparitia acestei noi strategii, in Statele Unite, ascultarea podcast-urilor a crescut cu 60%, un procent impresionant.

Un lucru ce confirma, inca o data, faptul ca un podcast poate aduce beneficii, este chiar vestea ca Apple si Spotify au sporit investitiile in podcast-uri, pe care sa le incarce pe platformele audio.

Se estimeaza ca, pana in anul 2023, piata podcast-urilor va ajunge la peste 2 miliarde, astfel ca, specialistii in marketing se pregatesc sa aloce o perioada mai mare de timp, dar si sume de bani semnificative unui canal de acest gen.

Holly Shannon, producator si gazda a Culture Factor 2.0, mentioneaza faptul ca un podcast este o modalitate excelenta de a utiliza continutul pentru a stabili afacerea ca sursa de autoritate a industriei: „Va poate evidentia pe dvs. si echipa dvs. ca lideri de gandire. Acest lucru va permite sa vorbiti in mod autentic si sa aduceti valoarea dvs. la masa, pentru ca toti sa auda la nivel global”.

  • Personalizarea continutului in functie de nevoile consumatorilor:

Craig Davis, fostul director creativ al J. Walter Thompson, mentioneaza: „Trebuie sa nu mai intrerupem lucrurile de care oamenii sunt interesati si sa fim lucrurile de care sunt interesati.”

Se poate observa ca, in marketingul anului 2021, este prioritizata personalizarea continutului conform cerintelor oamenilor. Astfel, este important ca mesajul transmis sa fie relevant, din punct de vedere contextual, pentru interesele clientilor.

  • Calitatea este mai importanta decat cantitatea:

In era campaniilor online si a promovarii prin intermediul social media, este foarte important ca fiecare brand sa isi puna pe piata produsele sau serviciile de cea mai inalta calitate.

Din moment ce toti oamenii petrec din ce in ce mai mult timp in mediul online, pot vedea totul, inclusiv reclamele/campaniile/postarile unui brand pe care il urmaresc sau nu.

Cu toate acestea, daca un brand posteaza acelasi lucru, dar sub o diferita forma, de trei ori pe zi, iar concurentii apeleaza doar la o postare, mai conteaza, daca mesajul oferit nu a transmis niciun fel de valoare?

Da, nu mai conteaza cantitatea, ci calitatea pe care o arata publicului. Kelly Hendrickson, Social Media Marketing Manager la HubSpot spune ca: „Niciodata nu a insemnat atat de mult sa va asigurati ca publicul dvs. obtine adevarata valoare de la marca dvs.”

In concluzie, trebuie sa intelegem ca este important ca, prin intermediul promovarilor, clientii sa observe si sa inteleaga adevarata valoare a continutului, nu sa primeasca acelasi continut promovat de mai multe ori pe zi.

Un exemplu relevant in acest sens este canalul de youtube al creatoarei de continut Michelle Wong. Aceasta posteaza o data pe saptamana, sub forma unor videoclipuri de lunga durata, ce reusesc sa atinga numeroase interese ale publicului.

Fii la curent cu noile trenduri in marketing

Marketingul pare sa se schimbe pe zi ce trece, adaptandu-se tuturor tendintelor ce apar in mediul online, dar si pe piata.

Tocmai de aceea, este necesar sa cunoastem fiecare aspect al noilor trenduri. Stapanirea unei strategii bine pusa la punct reprezinta un avantaj in fata concurentei.

Pion Media este gata sa te ajute sa iti creezi strategiile de content marketing pentru brandul tau. Echipa noastra este la curent cu noile tendinte in marketing si iti sta la dispozitie.