Exista o intrebare pe buzele tuturor: „Ce se intampla cu impactul organic pe Facebook?”.
Ne aflam intr-o perioada care este dominata de tehnologie, de evolutia ei si de impactul acesteia asupra tuturor. In era „marketingului digital”, stapanirea unor tehnici superioare de interactiune cu publicul reprezinta un viitor pozitiv, de aceea este necesar ca fiecare brand sa le detina si sa le imbunatateasca.
Promovarea in mediul online este din ce in ce mai ceruta in randul companiilor, deoarece reprezinta cea mai buna metoda prin care produsele si serviciile oferite pot deveni cunoscute.
Varianta preferata de un numar mare de branduri, in acest sens, este folosirea Facebook-ului. La inceput, detinerea unei pagini pentru o afacere era, intr-adevar, benefica dezvoltarii brandului, insa acum, ritmul in care activitatea functioneaza lasa de dorit.
Impactul organic pe Facebook pare sa prezinte o scadere semnificativa, insa exista diferite metode prin care pagina brandului tau poate atrage cat mai mult trafic.
Ce inseamna impactul organic?
In primul rand, pentru a discuta despre cateva metode prin care poti atrage oameni si trafic pe pagina ta, hai sa discutam despre ce este mai exact acest impact organic.
De cele mai multe ori, majoritatea persoanele care deschid aplicatia Facebook, Instagram tot ceea ce fac este sa dea scroll pe paginile principale, in cazul de fata wall sau feed.
Astfel, impactul organic este reprezentat de numarul persoanelor carora le apar postarile facute pe pagina ta, chiar pe pagina de navigare. Cu toate acestea, Facebook a inceput sa reduca din ce in ce mai mult acest impact, astfel ca, este necesara o analiza lunara care sa arate ce fel de postari au un impact ridicat sau nu.
De ce? Pentru ca, prin simple reevaluari, poti intelege ce atrage sau nu publicul.
Ce eficienta au postarile pe Facebook pentru afacerea ta?
Fiind ce mai mare retea de socializare, una dintre cele mai folosite si una dintre cele mai cunoscute, o pagina business iti poate aduce multe avantaje.
Fie ca vorbim despre un nivel ridicat al vizitelor pe pagina/website sau despre o imbuntatire a cererilor primite de la clienti prin intermediul Facebook-ului, acestea sunt doar cateva dintre cele mai bune avantaje oferite de o pagina business.
De asemenea, Facebook detine numeroase tool-uri, dedicate imbunatatirii experientei clientilor, precum:
- Butonul „trimite mesaj”, prin intermediul caruia clientii pot discuta rapid cu un agent reprezentant, astfel promptitudinea retelei de socializare iti poate aduce mai multi clienti;
- Butonul „trimite un e-mail”, astfel, emailul brandului tau poate fi gasit cu usurinta, iar clientii pot lua legatura mult mai rapid cu reprezentantii afacerii tale;
- Butonul „suna acum”, datorita caruia, multi clienti reusesc sa ceara diferite oferte si informatii, ceea ce duce la cresterea reputatiei brandului;
- Butonul „cumpara”, unde ai posibilitatea de a alege site-ul tau web, astfel incat utilizatorii sa poata descoperi produsele si serviciile oferite.
Bineinteles ca mai exista si alte optiuni, potrivite fiecarei afaceri. Asadar, putem sustine ca aceasta retea de socializare sustine puternic afacerile care doresc sa isi creeze pagini de business.
De ce scade impactul organic?
Asa cum spuneam in randurile de mai sus, Facebook este o retea de socializare extrem de folosita, iar continutul creat si distribuit a crescut semnificativ. Statisticile arata ca, in prezent, sunt peste 60 de milioane de pagini Facebook, iar fiecare pagina are o medie a postarilor de 1-2 ori pe zi.
Brian Boland – Viceprsedintele diviziei de reclame pe produs a Facebook, a mentionat: „in prezent se creeaza mult mai mult continut decat exista timp pentru a fi absorbit. In medie sunt 1.500 de postari ce pot aparea pe pagina de noutati (newsfeed) a unei persoane de fiecare data cand se logheaza pe Facebook. In cazul persoanelor cu multi prieteni si multe pagini apreciate, sunt pana la 15.000 de postari potentiale ce pot fi afisate in orice moment petrecut pe Facebook.”
Pe langa acest aspect, cu totii am observat ca din ce in ce mai multe persoane folosesc Facebook-ul, deci automat apreciaza numeroase pagini, fapt ce conduce la o scadere a autoritatii unei anumite pagini, in detrimentul celor noi apreciate.
Important de mentionat este si algoritmult Facebook, deoarece acesta invata ceea ce o persoana urmareste si se adapteaza comportamentului, intereselor si interactiunilor, nu toate postarile paginilor reusesc sa ocupe un loc in newsfeed-ul anumitor persoane.
Brian a declarat „Din cele peste 1.500 de postari pe care o persoana le poate vizualiza in orice moment pe Facebook, pagina de noutati afiseaza aproximativ 300 la fiecare incarcare. Pentru a selecta postarile ce urmeaza a fi afisate, newsfeed-ul clasifica fiecare postare posibila (in functie de importanta) luand in considerare mii de factori relativi fata de fiecare persoana.”
Cum poti creste impactul organic?
Cu totii cautam modalitati prin care sa optimizam rezultatele, dar si prin care sa aducem un procentaj ridicat al impactului postarilor de pe Facebook.
Este foarte important ca oamenii ce apreciaza pagina ta, sa ramana implicati in activitatea de pe Facebook a brandului tau. In acest punct ne referim la „engagement”, altfel spus, daca persoana care a apreciat o postare si a ales sa dea like si paginii, apoi nu mai interactioneaza in niciun fel cu restul postarilor tale, va inceta sa mai vada activitatea urmatoare.
Acest lucru determina viitorul si impactul pe care o pagina le are pe Facebook, deoarece interactiunea cu postarile stabileste ceea ce va aparea, pentru o anumita perioada, pe newsfeed.
Asadar, pentru a creste impactul organic pe pagina ta de Facebook, poti urma pasii urmatori:
1. Acorda mai multa atentie persoanelor care te urmaresc.
Un aspect foarte important in crearea unei comunitati care sa interactioneze cu postarile tale il reprezinta analiza asupra comportamentului clientilor. Deoarece tehnologia ne-a oferit si ne ofera diferite metode prin care sa ne imbunatatim comunicarea cu publicul, marketing-ul online este avantajat in totalitate pentru ca, astazi, poti obtine feedback instant din partea clientilor.
Ce avantaj iti aduce aceasta actiune? Ei bine, astfel se pot realiza postari de impact, care sa iti aduca o interactiune mult mai mare pa pagina.
Facebook are o optiune folositoare, care te poate ajuta in a-ti dezvolta viitoarele strategii pentru pagina ta business, precum optiunea de „Insights”. Prin intermediul acestei variante, se poate observa cu exactitate comportamentul clientilor. De asemenea, se poate realiza si un raport referitor la ceea ce este important pentru urmaritori.
2. Analizeaza cu atentie orele la care interactiunea este cea mai ridicata.
De foarte multe ori auzim intrebarea „Oare la cat sa postez astazi?”. E simplu, printr-o verificare facuta, din nou, cu Facebook Insights, poti vedea cand postarile au cel mai mare impact.
Cu toate acestea, exista cateva optiuni pe care le poti incerca pentru o viitoare strategie, si anume, postatul in intervalul 11-12. De ce asa de dimineata? Pentru ca dimineata, newsfeed-ul este mai putin incarcat, iar oamenii au sansa sa vada postarile paginii tale.
O alta varianta ar fi cea conform careia vei posta la ore diferite, astfel incat sa observi concret cand postarile atrag cat mai mult trafic.
3. Valorifica postarile cu cel mai mare impact.
De cele mai multe ori, apar sute de trenduri pe care le putem aborda si aplica, insa este important sa gasim un tipar pe care sa il valorificam.
Cum adica? Vei intalni postari care vor atrage multe persoane, dar si postari care sa nu stranga foarte multe aprecieri. Ei bine, de aici este simplu, trebuie sa intelegi ceea ce atrage publicul, ce tip de postare: video, fotografie, link, gif, sondaj etc; dar si ce tip de abordare trebuie sa folosesti in text. Daca vrei sa aflii ce stie Facebook despre comportamentul clientilor tai, citeste aici.
Nu este nevoie sa depui prea mari eforturi pentru a intelege tiparul preferat de public, insa este nevoie, totusi, sa acorzi o importanta mai mare postarilor, pana observi si stabilesti ce strategie sa aplici.
4. Foloseste hashtag-urille.
Nu crezi ca e o metoda buna prin care sa promovezi postarile sau prin care sa cresti impactul lor? Noi iti spunem chiar opusul, deoarece hashtag-urile reusesc sa transforme subiectele si expresiile in link-uri pe care oamenii le pot accesa. Astfel, cei care cauta un anumit subiect pot descoperi si postarile tale, daca folosesti hashtag-urile eficient.
5. Interactioneaza cu persoanele care comenteaza la ceea ce postezi.
Aceasta varianta reprezinta cea mai buna oportunitate de a atrage clientii sa reactioneze din ce in ce mai des la postari. Le poti atrage atentia, deoarece nu foarte multe pagini tind sa raspunda comentariilor sau mesajelor primite, insa astfel poti castiga increderea clientilor, dand dovada in acelasi timp de profesionalism si implicare.
Un numar mare de comentarii construieste curajul celor care vor sa apeleze la serviciile tale, asa ca asigura-te ca nu ratezi vreun comentariu.
6. Creeaza postari care sa adauge dialog pe pagina ta.
La ce ne referim mai exact? Cu totii gasim, de obicei, postari care incearca sa implice factorul uman cat mai mult, precum: „Voi ce ati alege?/Voi ce produs preferati?/Noi stim ce alegem pentru viitor, dar voi?” etc. Astfel, oamenii sunt incurajati sa raspunda intrebarilor si sa isi exprime opinia, iar acest aspect reprezinta o alta oportunitate prin care sa castigi increderea clientilor.
Postari de acest gen pot fi facute sub forma:
- Quizz-urilor;
- Sondajelor;
- Poll-urilor;
- Q&A-urilor.
Este foarte important sa valorifici interactiunile de acest tip, pentru ca impactul organic poate sa creasca semnificativ daca aplici metode de acest gen.
7. Incearca sa postezi mai multe video-uri.
Recent, Instagram a anuntat ca platforma nu va mai sustine distribuirea pozelor, ceea ce va duce la scaderea impactului fotografiilor, insa, se va axa pe continutul video. Stim cu totii ca videoclipurile scurte, de impact, reprezinta un trend care este foarte des intalnit in social media.
Spre exemplu, TIK-TOK, platforma de entertainment, pe care majoritatea persoanelor o cunosc. Continutul se refera doar la material video, de aproximativ 60 de secunde, cu diferite melodii, in care se dezbat diferite subiecte, sau pur si simplu se realizeaza videoclipuri amuzante, care strang chiar si milioane de like-uri si vizualizari.
Fiind un trend in plina dezvoltare, folosirea de videoclipuri pe pagina ta de Facebook ar putea sa iti creasca impactul semnificativ.
Concluzie
Putem gasi numeroase metode prin care impactul organic poate fi imbunatatit, insa trebuie inteles si procesul, care uneori poate fi mai lung decat ne-am fi gandit. Rezultatele unei strategii se pot observa doar dupa ce publicul unei pagini este familiarizat cu aceasta si inteleg ce anume tinteste brandul respectiv pe pagina de Facebook.
Tu ce metoda ai de gand sa folosesti pentru viitoarea strategie?