GPeC Summit 2023 s-a sfârșit.  În ediția de anul acesta am asimilat, am povestit și cu siguranță vom implementa sfaturile pe care le-am primit de la unii dintre cei mai buni speakeri si profesioniști naționali și internationali din domeniul marketingului digital și e-commerce.

Pe scena Teatrului Național din București, s-a stârnit o energie fantastică, cu râsete, în care întrebările și-a primit răspunsuri iar cele rămase nebifate s-au transformat în semne de exclamare, în idei noi de aplicat pentru a ne dezvolta brandurile.

GPeC 2023, și-a făcut majoratul aseară, și a fost un eveniment reușit 🥳 cu peste 1.200 de oameni.

În cadrul aniversării de 18 ani au fost prezenți pe scenă specialiști internaționali cât și români, totul pentru a realiza o conferință care a înglobat toate interesele din marketing.

Dintre speakerii care și-au împărtășit din cunoștințe se numără:

  • Oana Dumitrescu, Industry Manager Retail & Travel, Google, care ne-a vorbit despre drumul de la intenție la cumpărare.
  • Talia Wolf, Conversion Optimization Specialist | GetUplift ne-a introdus în lumea emoțiilor și am aflat cât de importante sunt în procesul de marketing.
  • Els Aerts, User Testing & Usability Evangelist | AGConsult, ne-a învățat cum să realizăm user teasting corect.
  • Cu Nancy Harhut, Behavioral Marketing Expert & Author | HBT Marketing, am descoprit comportamentul clienților și cum este transpus acesta în decizia de cumpărare.
  • Karl Gilis, Top 3 Most Influential CRO-Expert in the World | AGConsult, ne-a a introdus în lumea design-ului UX AX și ne-a dat sfaturi despre cum să îl facem corect.
  • Jon Quinton, Performance Marketing & Paid Media Specialist, ne-a vorbit despre investiții și proiecte și ne-a dat exemple reale despre acestea.

Însă haideți să trecem la lucrurile care ne interesează cu adevărat. INFORMAȚIILE. Pentru că vrem să împărtășim cunoștințele pe care le-am primit la rândul nostru, am făcut o listă de top 10 tips and tricks care sperăm să vă fie pe plac.

Tips and tricks. Pași concreți pe care trebuie să-i facem pentru a ne îmbunătății strategia și business-ul

  1. Poate cea mai importantă lecție este să punem accentul pe emoții. Și da, poate deja facem asta, însă este important să știm cum să scriem texte potrivite pentru a stârni în oameni anumite emoții. Fie că vorbim despre nostalgie, bucurie sau îngrijorare.

Emoția stârnită  trebuie să fie în concordanță cu produsul sau serviciul pe care vrem să îl promovăm.

Și este important să ne amintim: fiecare decizie pe care o facem în viață este bazată pe emoții și indiferent de ceea ce vindem, oamenii nu sunt interesati de ce produs\serviciu vrem să vindem ci de ce aceștia trebuie să cumpere.

Așadar, pentru a simplifica lucrurile sunt trei pași majori pentru a ajunge la emoțiile clienților.

Reaserch, adaugă emoție în copy, și mai adaugă încă puțină și în design-ul pe care îl propui.

  1. E-commerce-ul este în continuă creștere. În ultimul an acesta a crescut cu 10% față de anii anteriori. Iar în această privință cel mai important sfat pe care l-am învățat este că fiecare business trebuie să aibă un magazin online pentru că este o tendință de creștere foarte mare în această arie. Iar acest lucru include și sustenabilitatea și dorința oamenilor de a susține această mișcare.
  2. Despre reserch și user teasting am aflat că acesta este cheie creșterii unei afaceri și ne ajută să răspundem la întrebările legate de business-ul nostru, ne ajută să luăm decizii mai bune. User teasting este modul în care vedem prin ochii clienților website-ul, produsul sau serviciul nostru.

De aceea, trebuie să punem întrebările potrivite pentru a înțelege comportamentele clienților noștri. Iar last but not least, un reserch de user teasting trebuie făcut în proporție de 99% de către clienți. Noi trebuie doar să-l pregătim și să-l ghidăm.

  1. La capitolul afaceri am aflat cum să atragem investitori iar sfatul cel mai bun cu care am rămas este acela de a nu accepta un nu ca răspuns. Dacă ai un produs sau serviciu care rezolvă cu adevărat o problemă cu care majoritatea sau un grup de oameni se confruntă, tot ce trebuie să faci este să găsești persoana care să înțeleagă ideea ta.

Aaa, da! și să nu uităm, dacă ești la început de drum îți trebuie un avocat bun, asta a spus Daniel Nicolae, Co-Founder Innoship, iar noi îl ascultăm.

  1. La capitolul ceea ce îi determină pe oameni să cumpere putem puncta un aspect destul de important. Deciziile noastre sunt mai puțin raționale și mai mult reacționale. A avea opțiuni rezultă că oamenii sunt mai deschiși în a alege ceva.
  2. Oamenii reacționează la semnalele audio. Așadar este important ce sunete folosim, sau pe care sugerăm în postările sau pe website-ul nostru. Peste 95% dintre decizii sunt luate în subconștient.
  3. Nu te lua după competitori….nici ei nu știu ce fac 😊))) Iar acest sfat este bine să îl aplicăm și în momentul în care facem design-ul unui site.
  4. Tot la capitolul dezvoltarea unui site, am aflat de la Karl Gilis să evităm zonele care se schimbă foarte des, precum slide-urile sau video-urile. Acest lucru obosesc foarte mult.
  5. Iar pentru a înțelege mai bine de ce un client nu a cumpărat de pe website, este bine să dezvoltăm un set de întrebări pentru a găsi ulterior soluții de îmbunătățire și să le implementăm.
  6. Si nu in ultimul ultimul rând. Produsul este puterea. Oamenii sunt loiali produselor lor favorite și foarte greu de convins pentru a face o schimbare.

În acest fel s-a desfășurat cea de-a 18-a ediție a summint-ului GpeC. Însă cu mult mai multă informație, oameni faini o atmosferă care te îndeamnă să creezi și să crești.

Suntem bucuroși că echipa Pion Media a participat și că am fost parteneri media la acest eveniment cu oameni și content de calitate care sperăm că va continua mult timp de acum încolo.