Pentru că ne place să fim la curent cu ultimele noutăți în ceea ce privește social media și nu numai, am adunat în acest articol toate actualizările și schimbările, ce țin de Facebook la sfârșitul anului 2022. Pentru fiecare marketer, algoritmul Facebook este cel mai bun prieten și cel mai mare mister. Acest aspect poate depinde doar de cât de multe cunoști despre acesta și cât de mult ești dispus să înveți. Așadar, acest articol este o scrisoare deschisă către toți marketerii și pasionații de marketing pentru a înțelege mai bine cum funcționează Facebook-ul.
Ce este algoritmul Facebook și de ce trebuie sa ne ajutăm de el
- Algoritmul Facebook determina ce postări văd oamenii de fiecare dată când deschid Facebook-ul și în ce ordine apar acestea în feed.
- La rândul său, Facebook spune că algoritmul are rolul de a ajuta utilizatorii să „descopere conținut nou și să se conecteze cu poveștile la care țin cel mai mult”, în timp ce „ține la distanță spam-ul și conținutul înșelător”. Modificările recente ale algoritmului Facebook au menit să abordeze preocupările legate de conținut, precum și de confidențialitate.
Iată câteva tipsuri pentru a lucra mai bine cu algoritmul Facebook.
- Înțelege ceea ce vrea audiența ta.
Facebook prioritizează conținutul care este semnificativ și informativ. A înțelege ce înseamnă acești termeni pentru audiența ta, înseamnă a înțelege interesele și comportamentul lor unic.
Așadar, începe să faci o analiză a publicului țintă.
- Creează conținut autentic și exact.
Oamenii de pe Facebook prețuiesc conținutul exact și autentic, spune chiar Facebook. De asemenea, ei precizează că tipurile de postări pe care oamenii le consideră autentice se vor clasa mai sus în Feed. Între timp, lucrează pentru a reduce clasamentul postărilor pe care oamenii le consideră „înșelătoare, senzaționale și spam”.
Pentru început încearcă să scrii titluri clare. Asigură-te că titlul tău descrie cu exactitate ceea ce publicul tău va găsi în postare.
Cel mai important, fii tot timpul sincer. Nu exagera informațiile. Acest lucru nu va câștiga simpatia algoritmului.
Cele patru semnale de clasare ale algoritmului Facebook sunt:
- Relațiile;
- Tipul de conținut;
- Popularitatea;
- Cât de recentă este postarea.
Cum să spargi algoritmul facebook?
Ei bine nu este simplu, însă nici imposibil.
În primul rând trebuie să te implici mai mult. Like-urile și comentariile vin mai des dacă este conținut îndeajuns. Sparge rutina cu niște videoclipuri. Și cel mai important, focusează-te pe calitate ci nu pe cantitate.
Cele mai recente modificări Facebook
Recent, Facebook a anunțat retragerea articolelor instantanee.
Lansate inițial în 2015, articolele instantanee au fost concepute pentru a oferi editorilor o modalitate mai captivantă și mai rapidă de a-și prezenta articolele pe Facebook, ajutând la maximizarea angajamentului cititorilor în cadrul aplicației.
În anii care au urmat, Meta a căutat să adauge mai multe linkuri de recomandare și instrumente de abonare, ca parte a efortului său continuu de a-i ajuta pe editori să folosească Facebook ca platformă complementară pentru site-urile lor principale.
Potrivit Social Media Today, acesta este sfârșitul suportului Meta pentru articolele instantanee, deoarece funcționează pentru a se alinia mai bine cu preferințele utilizatorilor, care, din ce în ce mai mult, văd video-ul fiind cel mai captivant format de conținut.
CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg a remarcat recent că vizionarea videoclipurilor reprezintă 50% din tot timpul petrecut pe Facebook, în timp ce Reels este formatul de conținut cu cea mai rapidă creștere atât pe Facebook, cât și pe Instagram.
Ca atare, Meta lucrează pentru a introduce conținut video mai distractiv în fluxurile utilizatorilor, care sunt afișate pe baza recomandărilor bazate pe inteligență artificială. Zuckerberg vede acest lucru ca fiind viitorul Facebook, iar această schimbare se reflectă deja în experiența oricărui utilizator.
În septembrie, compania mamă, Meta a anunțat că lansează noi modalități pentru agenții de publicitate de a ajunge la clienții pe platformă. În septembrie 2022, Meta a introdus noi funcții de creștere, tipuri de anunțuri, opțiuni de plată și multe altele.
Aceste schimbări includ:
- Audio fără drepturi de autor. Cu scopul de a facilita crearea reclamelor Reels, Meta lansează o colecție cu sunete gratuite pentru reclamele carusel pe reels.
- Anunțuri post-loop Reels în testare. Meta testează reclame video, care se pot închide, de 4-10 secunde, care vor fi redate după terminarea unui Reel. După anunț, Reel-ul original va fi reluat în buclă.
- Anunțuri carusel de tip imagine pentru Reels. Acestea sunt anunțuri care se pot derula orizontal, și pot include 2-10 imagini. Acestea vor fi afișate în partea de jos a conținutului Reels al Facebook.
- Audiența personalizată. Acesta este un nou produs de automatizare a direcționării care folosește publicul personalizat al unui brand pentru a ajunge atât la clienți noi, cât și la clienții existenți.
Meta a anunțat câteva actualizări semnificative ale anunțurilor pentru apeluri, optimizând formatul, pentru a ajunge la mai mulți clienți potențiali de mai bună calitate.
Una dintre primele actualizări, este o caracteristică aflată în curs de testare, care va permite clienților să solicite un apel invers de la o companie, în Messenger. Folosirea acestuia va ajuta companiile să le arate clienților că timpul lor este prețuit și va elimina frustrarea de a fii în așteptare.
Sursa: adespresso.com
Care sunt tipurile de postări pe care le poți folosi pentru a-ți crește pagina
- POSTĂRILE TEXT. Nu includ linkuri, așa că nu sunt menite să genereze trafic, dar pot fi surprinzător de bune la creșterea audienței paginii. Postările text au cea mai mare rată medie de implicare, de 0,13%.
Defectul acestora este că pot fi pierdute foarte ușor in algoritm. Pentru postările text sub 130 de caractere, poți alege un fundal colorat pentru a le ajuta să iasă în evidență.
- Postările cu FOTOGRAFII sunt pe locul doi după postările text, cu o rată medie de implicare de 0,11%. O postare foto poate fi orice tip de imagine, inclusiv o fotografie, un infografic sau alte lucrări de artă. Poți adăuga câte fotografii doriți la fiecare postare, dar pentru 10 sau mai multe, ia în considerare crearea unui album.
Mai bine, prezintă fotografiile clienților pentru o perspectivă unică asupra produselor tale și implică-ți și publicul.
- VIDEOCLIPUL comunică așa cum nimic altceva nu poate. Este cel mai bun lucru să ai publicul chiar în fața ta. Iată câteva tipuri de videoclipuri pe care să le distribui.
Videoclipuri explicative, interviuri cu expertii din industrie, sneak-peeks-uri.
- LIVE-VIDEO
Fololosirea videoclipurilor live înseamnă a păstra atenția audienței. Întrebările și răspunsurile sunt unul dintre cele mai eficiente formate video live pentru companiile B2B. Atât pentru B2B, cât și pentru B2C, încearcă videoclipuri demonstrative care arată cum folosești produsul, în special pentru a prezenta cazuri de utilizare mai puțin cunoscute sau „hack-uri”.
- LINK-URI. Redirecționează către o sursă externă, cum ar fi site-ul tău. Postările cu linkuri pot conține și orice tip de media.
Tot ce ai nevoie pentru crearea unui link este o descriere proprie, apoi pți să insereziorice link-ul, și Facebook va introduce o imagine, un titlu și o meta descriere de pe site. Sau, poți adăuga manual aceste informații.
- POVEȘTILE PE FACEBOOK. În fiecare zi, un miliard de povești sunt postate pe Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp.
Facebook Stories oferă un format vertical familiar și opțiuni pentru adăugarea de linkuri, autocolante, text și multe altele. Poți utiliza fie o imagine, fie un videoclip. Imaginile sunt afișate timp de cinci secunde, iar videoclipurile pot dura până la 20 de secunde pe poveste.
- POSTAREA FIXATĂ. Poți seta o postare existentă pe Pagina ta de Facebook ca „postare fixată”, ceea ce înseamnă că va fi întotdeauna în partea de sus a paginii tale.
Acest lucru este util pentru un mesaj de bun venit, link-uri către pagini importante sau contacte de asistență pentru clienți sau orice promovați acum. Poți schimba oricând postarea fixată.
Ce strategii să folosești
Majoritatea postărilor tale ar trebui să fie educative, informative și amuzate. Nu tot conținutul trebuie să fie bazat pe vânzări, acest lucru va afecta negativ performața generală.
Bugetul este important și el. Ai nevoie de un mixt între reach-ul organic și cel plătit.
Reacțiile Facebook sunt un bun exemplu de cum Facebook a ascultat audiența și dorințele acesteia.
Spre deosebire de butonul de like clasic, reacțiile prin emoticoane îi lasă pe oameni să își exprime sentimentele și gândurile despre o postare. Deși poate părea minuscul la valoarea nominală, toate aceste valori sunt foarte importante pentru a înțelege modul în care publicul țintă interacționează cu conținutul/postările tale. Folosește-te de aceste reacții pentru a înțelege punctul de vedere a audienței tale.
Ești gata să cucerești culmile Facebook-ului și să profiți de fiecare oportunitate pentru a-ți duce brandul la o scală înaltă?
Pion Media este aici pentru a te ajuta să înțelegi și să creezi strategii eficace pentru brandul tău. Echipa noastră este la curent cu toate strategiile și tendințele social media și nu numai, pentru ca tu să ai parte de cea mai bună consiliere și tactici pentru succes.