Inceputul de an aduce cu sine lansarile de tendinte in mai toate domeniile: incepand cu designul interior si terminand cu marketingul. Si cum partea de marketing si publicitate reprezinta o preocupare constanta pentru agentia noastra de publicitate, am decis ca prin acest ghid sa trecem in revista cele mai importante tendinte marketing 2019. Si iata ce am aflat si ce va dam si voua de veste.
Tendinte marketing 2019: se poarta chatbots
Ce sunt si cum ne pot ajuta aceste chatbots? Este foarte simplu.
Un chatbot este un program care permite celor care il folosesc sa fie in permanenta conectati cu clientii lor, astfel incat cei care ii cauta sa poata primi rapid si eficient informatiile de care au nevoie.
Practic, chatbotul simuleaza o conversatie, avand rolul unui asistent care este disponibil 24/24, 7/7.
Si suntem siguri ca odata ce am explicat acest lucru, o sa va ganditi la aplicatiile de mesagerie precum cea implementata pe paginile de Facebook. Si este perfect, pentru ca fix aici voiam sa ajungem.
Pe scurt, un chatbot indeplineste urmatoarele roluri, fiind in acelasi timp capabil de a-si actualiza responsabilitatile:
- Poate sa raspunda intrebarilor frecvente, conform informatiilor predefinite de catre tine;
- Se poate ocupa cu directionarea potentialilor clienti catre anumite pagini (de exemplu, pagina de contact), catalogul de produse, meniul cu preparate, pagina cu specificatii ale produselor… ati prins ideea;
- Mai mult decat atat, chatbotul poate stabili intalniri;
- Are rolul de a simula disponibilitate.
Si partea cea mai buna este ca este asistentul care nu se plange ca are prea mult de lucru.
Iar in 2019 iti poti personaliza chatbotul, conferindu-i specificatii. Si totul fara sa te impotmolesti in linii de cod greoaie.
Anul trece, SEO ramane… (la fel de important)
Tehnicile de SEO trebuie in permanenta updatate pentru a tine pasul cu algoritmii dinamici ai motoarelor de cautare. Insa, in categoria tendinte marketing 2019 nu putem sa nu includem si partea de SEO, pe care o poti folosi cu incredere pentru a-ti ,,condimenta” continutul.
Astfel, ce trebuie sa retii tu este faptul ca un motor de cautare precum Google iti poate da pana la 10x mai mult trafic pe website decat site-urile de socializare precum Facebook.
Asa ca inca de la inceput trebuie sa optimizezi fiecare parte a website-ului tau, dupa un research temeinic de cuvinte-cheie.
Pentru ca un website fara SEO este precum… ziua de luni fara cafea, dupa un weekend cu party (Pion Media – feeling inspired).
Totodata, in 2019 este momentul in care marketerii si posesorii de website-uri isi vor concentra atentia spre a retine cititorul cat mai mult pe paginile lor, oferindu-i continut de calitate.
Inbound marketing – mai mult decat un trend in 2019
In ultimii ani, partea de inbound marketing a devenit mai mult decat o tendinta: o abordare eficienta, menita sa aduca beneficii atat celor care vor sa atraga clienti, cat si celor care viziteaza paginile respective.
Astfel, inbound marketingul se identifica perfect cu marketingul de continut si ii ajuta pe cei care il folosesc sa ofere oamenilor continut de calitate, care apoi sa-i transforme in clienti. In felul acesta, acestia nu mai sunt bombardati cu reclame, ci primesc informatii care le-ar putea fi de folos.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca prin intermediul inbound marketingului, poti scapa de problema campaniilor blocate de AdBlocks.
Sa luam exemplul unui cabinet de psihologie. Daca pe website-ul cabinetului se ofera continut de calitate, care ii ajuta pe oameni sa se identifice cu probleme expuse de psiholog sau cu solutiile oferite de acesta, atunci ei vor fi tentati sa-l contacteze pentru a stabili o sedinta de consiliere.
Foloseste datele… sa vedem ce iese
2019 este anul in care ne saturam de povesti. Vrem date concrete. Si folosim aceste date in avantajul nostru. Astfel, apeland la instrumente precum Google Analytics, ne dam seama cum stam la capitolul cautari si impact.
Este anul in care tendintele ne indica sa cautam in profunzime, nu in latime. Si apare intrebarea: cate dintre persoanele care ne viziteaza website-ul sau paginile de pe site-urile de socializare sunt de fapt viitorii nostri clienti?
Pe langa asta, analiza datelor ne ajuta sa definim clar profilul clientului si sa ne adresam unei audiente corecte. Nu de putine ori, business-urile au ajuns sa dea faliment din cauza faptului ca nu au stiut cine este cu adevarat publicul-tinta.
O atentie sporita trebuie acordata campaniilor sponsorizate. In 2019, nu mai dam boost la intamplare postarilor, ci ne segmentam corect si eficient campaniile.
Si tot in tendinte marketing 2019 includem si faptul ca investitia in Instagram este un must-have pentru cei care stau foarte bine la capitolul foto si video. Desi campaniile pe Instagram ne fac sa scoatem mai multi bani din buzunar, costul generat per rezultat (Lead-Engagement-Vanzare) este mai mic.
In 2019, devoram continut video… pe paine
De la videouri de tip My Story, pana la Live-uri si continut in toata regula, noi romanii am devenit mari consumatori de video, fapt care este perfect normal deoarece acesta este trendul.
Iar in urmatorii ani, consumul de materiale video va creste de pana la 14 ori. Acest lucru inseamna ca este timpul sa iei masuri. Incepe usor, usor sa investesti in continut de calitate, acordand o atentie deosebita sunetului.
Acestea fiind zise, sper ca vor fi de folos recomandarile din gama noastra de tendinte marketing 2019. Totodata, va invitam sa fiti in continuare cu ochii pe blog. O sa revenim cu noutati privind implementarea eficienta a tendintelor amintite anterior.