Asa cum te-ai obisnuit deja, odata cu venirea noului an, iau amploare o serie de decizii care ii indeamna pe oameni la schimbare. Printre ele, se numara si rezolutiile care creeaza un fel de punte catre noi inceputuri. Anul acesta, avem si noi cateva rezolutii de marketing si toate sunt adaptate la ceea ce numim trenduri Social Media 2020.
Iar daca pana acum ianuarie a fost o „free trial month” in care abia ne-am acomodat, din februarie este timpul la treaba. Si odata cu noi, toti cei care vor sa-si imbunatateasca imaginea in mediul online si sa isi promoveze business-ul mai mult si mai bine.
Trenduri Social Media 2020 – ce trebuie sa le punem pe TO DO-ul nostru
Sa spunem povesti. Story-urile sunt declarate principalul trend Social Media 2020. Iar asta pentru ca printr-o fotografie sau un clip video scurt poti spune creativ o poveste despre un lucru interesant care ti s-a intamplat intr-o anumita zi. Sau in fiecare zi.
Story-urile vin cu avantajul de a fi originale. Spre deosebire de postari, ele nu necesita o prelucrare intensa a continutului pentru a arata „perfect”. Iar oamenii, asta cauta in 2020: naturalete si nonconformism.
Acelasi lucru se aplica si pentru business-uri. Asa ca daca avem o afacere, nu este deloc o idee rea sa distribuim continutul de pe pagina si in story.
Sau putem opta pentru doua postari diferite: una pentru newsfeed, alta pentru story.
Ca sa nu mai vorbim de toate optiunile stilistice pe care le poti adauga story-ului tau: super zoom, boomerang & more…
Mai mult continut video. Asa cum probabil ne asteptam deja, continutul video va domina tipurile de content din Social Media, pe platforme precum Facebook, Instagram. Ca sa nu mai vorbim despre YouTube, care oricum are acest specific.
Ceea ce poate ti se va parea fascinant este faptul ca estimarile arata ca acest trend ascendent va face ca in 2022, aproape 80% din totalul continutului postat in Social Media va fi reprezentat de videouri.
Iar o dovada a puterii incredibile a videourilor in trendurile Social Media 2020 este faptul ca atat Instagram, cat si Facebook au sectiuni dedicate acestui tip de continut. Ne referim la Facebook Watch si IGTV care au prins foarte bine mai ales in randul tinerilor.
In ceea ce priveste business-urile, ideea este urmatoarea: continutul video trebuie sa fie adaptat specificului lor.
Sa zicem ca ai un local de organizat evenimente. Pentru a-l promova mai bine in Social Media in 2020, poti alege sa surprinzi cadre cheie de la evenimente, punand accent pe redarea atmosferei create si pe emotii. Un exemplu concret ar fi aruncarea buchetului miresei la o nunta. Sau poate dansul gratios al mirilor.
Cand inspiratia ne lasa la greu, poti incerca sa incarci macar un gif.
Si iata inca un sfat: hai sa filmam vertical. Acest lucru se datoreaza faptului ca in 2020, 85% din trafic vine de pe mobil. Oamenii petrec foarte mult timp urmarind clipuri video de pe device-urile smart, in special atunci cand cauta informatii rapide sau relaxare.
Clientii – principalii ambasadori ai brandului nostru in mediul online. Si in 2020 este recomandata asocierea cu influencerii, insa, pentru o rata de conversie mai buna, putem alege sa venim mai aproape de clientii nostri. Ii putem ruga sa ne lase review-uri, sa isi spuna parerea cu privire la produsele si serviciile pe care le oferim.
In felul acesta, alti oameni din publicul nostru tinta vor putea vedea poze reale cu produsele (sau vor afla informatii cu privire la serviciile oferite) si se vor convinge de popularitatea lor.
La inceput, poate fi putin mai dificil sa ne cladim o comunitate. Insa, putem incerca reteta de a ne recompensa clientii cu discounturi de fidelitate.
Si nu uitam sa-i incurajam sa spuna cat de multumiti au fost de ce au primit.
Inca ceva: sunt zvonuri tot mai des intalnite care spun ca in curand marile platforme Facebook si Instagram vor ascunde numarul de aprecieri ( „likes”). De ce? Ei bine, pentru ca isi doresc ca oamenii sa acorde o atentie mai mare calitatii continutului si nu neaparat caracterului viral al acestuia.
Suntem cu totii de acord cu faptul ca multe clipuri virale nu au nimic de a face cu partea calitativa.
In ceea ce priveste acest lucru, primii afectati vor fi influencerii, care isi alimenteaza activitatea cu reactiile celor care ii urmaresc.
Audienta bine tintita. Avand in vedere „limitarea” impusa de platforme precum Facebook si Instagram care nu ne permit sa ne bucuram de o audienta mare, organic, rularea unor campanii sponsorizate este un adevarat must have.
Asa ca alocarea unui astfel de buget constant, nu este un moft, ci este o necesitate!
Iar primul pas este sa ne alegem corect publicul-tinta. Nu putem trimite reclamele noastre catre toti oamenii din Romania, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani.
Trebuie sa ne selectam cele mai bune segmente de audienta, pentru ca apoi sa ne dam seama cat de bine au fost receptionate reclamele si ce rezultate au returnat. Iar intrebarea care ne va ajuta sa ne dam seama este: cati dintre cei care au vazut reclama ne-au contactat?
Atentie! Vorbim despre vizibilitate! Pana la incheierea procesului de vanzare este cale destul de lunga si implica si alti factori. Unul dintre ei este, desigur, pretul. Dar asta este o poveste pentru alta data.
Acestea fiind zise, nu ne mai ramane decat un lucru de zis: sa avem spor la pregatit cele mai bune strategii online! Tinand cont de trendurile enumerate mai sus, vom fi capabili sa ajungem la rezultatele dorite! Dar trebuie mai intai sa fim dispusi sa le aplicam.