Nu, nu vom vorbi despre un episod din Black Mirror sau din Westworld, ci despre realitatea pe care o trăim.
Chiar dacă pare greu de crezut câteodată, inteligența artificială este vitală în aceată epocă. Iar dacă până acum 20 de ani parcă am prins gustul internetului și a informației găsite la buricul de degetelor, acum e momentul să ne acomodăm cu o inteligență care nu doar ne dă informații, ci și crează conținut pentru noi.
Generative Artificial Intelligence (Gen. A.I) se referă la tehnologia care permite crearea de conținut original și inovator, fără intervenția omului.
Inteligența artificială în social media
Generative A.I are potențialul de a transforma social media prin oferirea de experiențe personalizate și atractive.
Având capacitatea de a genera conținut original, algoritmii A.I pot analiza preferințele utilizatorilor, comportamentul și datele istorice pentru a crea conținut care rezonează cu indivizii la un nivel mai profund.
Acest nivel de personalizare poate spori implicarea utilizatorilor, crește timpul petrecut pe platformele de social media și în cele din urmă, să genereze rezultate pentru branduri.
Algoritmii de inteligență artificială pot analiza datele utilizatorilor, cum ar fi istoricul de navigare, interesele și datele demografice, pentru a genera recomandări de conținut personalizat.
Această personalizare nu numai că îmbunătățește experiența utilizatorului, dar ajută și platformele de social media să rețină utilizatorii.
O altă aplicație a inteligenței artificiale generative în social media este crearea de elemente vizuale convingătoare. .
În plus, integrarea inteligenței artificiale generative cu alte tehnologii emergente, cum ar fi realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR), va crea experiențe imersive și interactive în social media.
Utilizatorii vor putea interacționa cu conținutul și mediile virtuale, estompând granițele dintre lumea fizică și cea digitală.
În timp ce inteligența artificială tradițională poate analiza datele și poate oferi informații sau decizii, Generative A.I merge mai departe, producând conținut unic.
Acesta este un salt semnificativ față de sistemele convenționale. Modelele generative sunt unice în ceea ce privește capacitatea lor de a genera date complexe, cum ar fi imagini, sunete și texte, care sunt adesea imposibil de distins de conținutul creat de oameni.
Gerative A.I vs. Creativitatea umană
Inteligența artificială generativă are potențialul de a schimba regulile jocului în domeniul creativ. Capacitatea sa de a crea conținut vizual și textual nou și unic face din ea un atu neprețuit în domeniul creativ. Și pe măsură ce tehnologia AI continuă să evolueze, tot mai mulți profesioniști din domeniul creativ găsesc modalități de a o încorpora în munca lor.
Iată câteva dintre modurile în care se foloseșe AI generativă.
Fotografie și videografie
Posibilitatea de a modifica trăsăturile feței, de a adauga filtre care să îmbunătățească aspectul pielii.
Producția muzicală
Posibilitatea ca orice persoana care are acces la un computer să devină creator de coloane sonore originale, utilizabile pentru social media sau youtube. A.I deja transformă în melodii cântecele pe care cineva le compune.
Scrierea
12% dintre companii folosesc deja inteligența artificială pentru a scrie conținut. Această tendință este alimentată, în principal, de lipsa de oameni care să poată scrie conținut bine informat și perspicace pe subiecte vitale pentru strategia de marketing a afacerii.
Design de modă
A.I iti poate analiza orice design de modă și poate verifica și corecta schema cromatică. Poate crea print-uri originale, care pot fi utilizate mai apoi ca material pentru diverse articole vestimentare.
Arte vizuale
DALL-E de la OpenAI, de exemplu, poate genera imagini unice și de înaltă calitate din descrieri textuale. Numeroși creatori din domeniul artelor vizuale folosesc deja modelul pentru a genera imagini noi și a modifica imagini existente.
Puncte în plus pentru oameni?
Ceea ce diferențiază oamenii de inteligența artificială este capacitatea lor de a înțelege și de a încorpora emoțiile în procesul creativ.
Deși AI se apropie destul de mult de creativitatea umană în ceea ce privește crearea de conținut atractiv, îi lipsește inteligența emoțională și, prin urmare, nu poate înțelege pe deplin impactul emoțional al creațiilor sale.
Rezultatul este un conținut acceptabil, care arată ca și cum ar fi fost creat de un om, dar cu o limitare majoră – nu implică cu adevărat audiența din punct de vedere emoțional.
Deși poate fi programată cu un anumit nivel de cunoștințe despre context, inteligența artificială nu poate înțelege pe deplin, nu poate răspunde și nu poate reproduce complexitatea contextului uman.
Instrumente de inteligență artificială pe care le poți încerca și tu
ChatGPT este un model lingvistic dinamic cunoscut pentru capacitatea sa remarcabilă de a produce texte realiste. Are un talent deosebit pentru a crea conversații naturale, pentru a elucida întrebări și pentru a ajuta la scrierea creativă.
Scribe asistentul de scriere AI, revoluționează crearea de conținut. Rezumă articole, redactează rapoarte și asistă la scrierii academice. Acest instrument ajută foarte mult jurnaliștii, studenții și profesioniștii, eficientizând cercetarea și scrierea.
AlphaCode. Acesta excelează în scrierea de cod, în rezolvarea de erori și în sugerarea de soluții optime de programare. Dezvoltatorii adoptă AlphaCode pentru fluxurile de lucru accelerate, automatizarea sarcinilor și achiziția de limbaj.
GitHub Copilot oferă fragmente de cod, explicații și îndrumare bazată pe context, îmbunătățind productivitatea și învățarea dezvoltatorilor. Este un instrument versatil, permițând o codificare mai rapidă, facilitând învățarea și suportând diverse limbaje de programare.
Cohere Generate permite programatorilor să creeze sisteme de dialog dinamice, îmbunătățind implicarea utilizatorilor.
Iar dacă vrem să ne diferențiem pe piață, trebuie să ne adaptăm regulilor jocului și să știm să folosim A.I pentru a crea conținut unic.
Tu ce părere ai despre inteligența artificială și despre modul în care evoluează aceasta?