Traim in era vitezei, in care actiunile noastre sunt definite de doi termeni aflati pe buzele tuturor: „fast” si „smart”. Astfel, Internetul a devenit cea mai usoara modalitate de a intra in contact cu un volum enorm de informatii. Nu este de mirare faptul ca tendinta afacerilor este de a-si defini cat mai bine prezenta in mediul online, fara a neglija insa offline-ul. Dar ce inseamna sa ai o prezenta online, mai exact? Pe langa campaniile de promovare care folosesc diverse tactici si strategii de marketing, prezenta online inseamna si un website de prezentare foarte bine pus la punct. Iar in cazul in care nu stii ce este un website, iata cateva informatii care ti-ar putea fi de folos.

Ce este un website de prezentare?

Acesta are rolul de a crea imaginea unei companii sau a unei societati, prezentand cele mai importante elemente definitorii ale acesteia. Expertii aseamana website-ul de prezentare cu o carte de vizita din mediul online, iar clientii folosesc aceasta carte de vizita pentru a gasi informatii despre compania cu care intentioneaza sa intre in contact, dar si pentru a o evalua. Tocmai de aceea, website-ul trebuie sa fie cat mai bine realizat.

Cand trebuie sa-ti creezi un website de prezentare?

Odata ce te-ai hotarat sa faci primii pasi spre construirea unei imagini online. Fa-ti timp pentru a analiza putin alte website-uri si incearca sa decizi ce stil ti se potriveste. Poti incepe prin crearea propriei schite care sa contina sectiunile principale, dar si alte elemente care ai vrea sa se regaseasca in continutul acestuia.

Ce sectiuni trebuie sa contina un website de prezentare?

Website-ul de prezentare trebuie sa contina sectiuni care sa ii ajute pe potentialii tai clienti sau consumatori sa-si dea seama cu ce te ocupi tu de fapt si de ce colaborarea cu firma ta este cea mai buna decizie pe care o pot lua. Printre acestea se numara:

Sectiunea „Despre Noi”. Nu trebuie neaparat sa aiba aceasta denumire, insa trebuie sa contina informatii redactate intr-o maniera usor de inteles, despre compania ta. Spune-le oamenilor cu ce te ocupi, astfel incat sa-si dea seama daca au accesat website-ul potrivit. Totodata, nu uita sa incluzi logoul si sloganul, doua elemente esentiale pentru imaginea online.

Sectiunea „Povestea noastra”. Aceasta trebuie sa se gaseasca si pe orice website de prezentare pentru a-i ajuta pe acestia sa inteleaga care este motivatia ta si ce te-a determinat sa incepi o astfel de afacere. Trebuie sa ai în vedere si faptul ca sectiunile “Despre noi” si “Povestea noastra” pot forma una si aceeasi sectiune.

Sectiunea Produse sau/si servicii. Asigura-te ca acestea sunt aranjate bine, astfel incat sa fie gasite cu usurinta de vizitatori. Un website mult prea aglomerat sau care include sectiuni alambicate nu va face altceva decat sa-i alunge pe vizitatori. Pe de alta parte, include in website-ul de prezentare posibilitatea de a cauta un produs/ un serviciu, folosind un cuvant cheie. Dincolo de asta, nu uita de descrierile fiecarui produs. Acestea trebuie sa fie originale, scurte si clare. Practic, tot ce trebuie sa faci, este sa prezinti oamenilor beneficiile folosirii produselor tale.

Sectiunea Blog. Este o sectiune din ce in ce mai des intalnita in website-urile de prezentare. Aceasta reprezinta locul in care poti posta informatii despre evenimentele pe care le organizezi sau la care iei parte, despre produsele si serviciile tale. Informatiile pot lua forma unor articole mai lungi sau mai scurte, in functie de temele abordate.

Sectiunea Testimoniale. Este si ea destul de des intalnita in website-urile de prezentare moderne. Aceasta include parerea clientilor despre compania ta. Este vorba de mici review-uri care ii conving pe potentialii clienti/ consumatori de faptul ca esti o companie de incredere.
Sectiunea Contact. Este de departe una dintre cele mai importante sectiuni dintr-un website de prezentare. Rolul sau este de a-i ajuta pe clienti sa te gaseasca usor. Tocmai de aceea, aceasta trebuie sa contina adresa, e-mailul si numarul de telefon.

Elementele necesare unui website de prezentare

Design personalizat. Nu incerca sa copiezi designul niciunei companii, indiferent cat de atractiva este tema sau cat de bine sunt organizate elementele de design. Incearca sa vii cu ceva nou, care sa se potriveasca perfect specificului afacerii tale. Totodata, nu uita sa incluzi logo-ul si sloganul tau.

Design adaptabil. Indiferent de pe ce dispozitiv este accesat website-ul tau de prezentare, el trebuie sa arate bine si sa ruleze perfect. Astfel, cere-i web designerului sa-ti prezinte atat varianta desktop, cat si varianta pentru smartphone. In zilele noastre, oamenii petrec tot mai mult timp navigand pe Internet direct de pe smartphone-uri si tocmai de aceea acest lucru nu trebuie sub nicio forma neglijat.

Performanta. Un website de prezentare trebuie sa se incarce rapid, indiferent de numarul de vizitatori. Nu de putine ori, ai auzit, probabil expresia, „a picat website-ul”. Ei bine, asigura-te ca acest lucru nu ti se va intampla si tie. Un site care se incarca greu (in mai mult de 3 secunde) da dovada de lipsa de profesionalism si ii face pe vizitatori sa nu se mai intoarca prea curand. Asa cum am mentionat inca de la inceput, traim in era vitezei, era in care oamenii si-au pierdut rabdarea.

Cum sa-ti alegi persoana sau firma care sa te ajute sa-ti creezi un website de prezentare?

Experienta. Majoritatea firmelor care ofera servicii de web design, au un portofoliu online cu proiectele pe care le-au finalizat deja. Asa ca nu este deloc o idee rea sa arunci o privire si sa incerci sa-ti dai seama daca ti se potriveste stilul. O alta sugestie este sa citesti review-urile unor fosti clienti.

Comunicare. Ca in orice fel de relatie, comunicarea este de departe cel mai important lucru. Intalneste-te cu persoana sau echipa pe care intentionezi sa o angajezi si cautati impreuna solutii pentru un website care sa arate bine si care sa te reprezinte perfect. Chiar daca tu stii cel mai bine ce este cu adevarat important pentru tine, incearca sa tii cont si de parerea expertilor. Daca ai nelamuriri sau ceva te nemultumeste, nu ezita sa spui acest lucru.

Pret. Stim foarte bine ca atunci cand te afli la inceput de drum, nu te poti bucura de un buget prea generos asa ca unul dintre scopurile tale principale va fi sa economisesti cat mai mult. Este dreptul tau sa consulti ofertele cat mai multor companii. Insa, tine cont de faptul ca pretul nu trebuie sa fie singurul care sa-ti influenteze decizia.

Si iata-ne ajunsi si la finalul acestui articol. Acestea ar fi, pe scurt, argumentele care ti-ar arata de ce ai nevoie de un website de prezentare. Iar daca ai si tu ai ceva sa-mi spui, te-as ruga sa o faci in sectiunea “comentarii”.