Instagram si Snapchat isi extind optiunile, de la continutul efemer la posibilitatea de a face cumparaturi online, direct din aplicatie. Cele doua platforme sociale, aflate in competitie directa, au implementat recent optiuni pentru ca utilizatorii sa poata face cumparaturi mult mai usor online.
Povestile efemere de pe Instagram, de exemplu vor avea incorporate o iconita cu un cos de cumparaturi online. Utilizatorii pot pune pe pauza respectiva poveste sau respectivul video, in vederea accesarii mai multor detalii despre un anume produs. Practic, acestia vor avea acces la mai multe poze cu produsul de care sunt interesati. Vor putea citi o descriere, vor afla pretul si, eventual, daca doresc sa faca o achizitie, primesc un link care sa-i directioneze la magazinul online.
Mai mult de o treime dintre utilizatorii Instagram Stories au recunoscut, in urma unui sondaj, faptul ca au devenit mai interesati de un produs sau un brand, dupa ce au privit videoclipurile lor pe Insta Stories.
Snapchat a extins ideile de e-commerce intr-un mod similar. A adaugat optiunea de a face cumparaturi online prin Snapchat Stories. Pe langa acest lucru, Snapchat testeaza si optiunea de a promova reclame prin aplicatia lor. Au inclus Snap Ads sau Story Ads.
Cei de la Snapchat au dus mai departe ideea de realitate augumentata, creand un model de lentile care pot fi folosite special pentru platforma lor de publicitate. Rolul acestora este de a permite monitorizarea conversiilor din vanzari.
Ambele companii lupta pentru a capta interesul utilizatorilor si brandurilor sau investitorilor. Multe companii cauta oportunitati de trafic sau de vanzare online. Aceasta optiune de cumparaturi online va deveni din ce in ce mai utilizata. Un bun exemplu ar fi brandul Nike, care, in luna februarie a anului curent, a devenit primul brand care a vandut produse direct de pe aplicatia Snapchat. Produsele lor s-au vandut instant, stocul epuizandu-se in doar cateva minute.
Instagram ne da o alta lectie buna de retinut: nu este nici o rusine sa copiezi. Este destul de dificil sa vii cu idei noi, in ciuda faptului ca traim in secolul vitezei. Modul in care Instagram a copiat caracteristicile Snapchat si le-au incorporat in aplicatia lor, le-a adus si mai multa popularitate.
In ciuda conflictului dintre ele, ambele aplicatii se bucura de interes atat din partea utlizatorilor, cat si din partea companiilor / brandurilor.