Tu cât timp petreci în medie, zilnic, pe Instagram? Chiar dacă răspunsul tău este de maxim o oră sau de plus trei ore pe zi, cu toți putem să admitem că Instagram este una dintre platformele de pe care ne luam informațiile sociale sau cele despre prietenii.
De aceea, Instagramul ocupă o parte foarte importantă atunci când vine vorba de marketingul online.
Instagramul este, fără îndoială, unul dintre cele mai mari canale sociale, de aceea este imperios necesar ca integrarea acestuia în strategia ta de marketing să fie făcuta cât mai repede.
Poate că te întrebi de ce?
- Această aplicație este cu și despre povești. Oamenii, prin natura acestora sunt atrași de povești. Suntem atrași de oameni cu un dar natural pentru a povesti evenimente dramatice sau amuzante. Povestea este pur și simplu o parte a naturii umane. Și din perspectiva afacerilor, a spune o poveste interesantă este o modalitate foarte bună de a crea o conexiune emoțională cu publicul tău.
- Distribuie cat mai mult conținut vizual. Postările vizuale produc un engagement cu 650% mai mare decât postările doar cu text.
- Poți ajunge la foarte mulți oameni prin intermediul Instagramului. Cu peste 700 de milioane de utilizatori lunari pe platforma, Instagram oferă companiilor o audiență uriașă.
- Locul și ocazia perfectă de a socializa cu comunitatea online. Instagram are cea mai mare rată medie de implicare dintre toate canalele sociale principale, depășind Facebook și Twitter. Ceea ce arată că publicul este mai deschis la conținut de marcă decât este pe alte platforme.
- Poți folosi feedback-ul din Instagram insight, care nu este deloc succint. Este esențial să înțelegeți modul în care clienții percep brandul tau. Instagram este o mină de aur de informații utile despre clienții tai, deci utilizează-o!
- Ține un ochi pe competitori. Este posibil să nu utilizezi Instagram ca un canal de marketing, însă concurenții tăi din domeniu, probabil că o fac deja. Deci, utilizează platforma pentru a urmări cum interacționează aceștia cu comunitatea lor. Ce conținut postează? Când? Cât de des? Cum se vor implică în relația cu urmăritorii? Urmărind aceste aspecte vei putea descoperi câteva dintre cele mai bune practici din industria ta și vei putea să își definești mai bine strategia.
Însă să trecem la updaturile lansate de Instagram care pot ușura munca creatorilor de conținut și a marketerilor.
Dintre cele mai recente update-uri ale Instagramului se numără:
Programarea conținutului. Instagram a început lansarea unei noi funcții pe 8 noiembrie pentru cei care au dorit întotdeauna să-și programeze postările pe platformă, dar au trebuit să se bazeze pe aplicații terțe în acest scop.
,,Lansăm instrumente de programare a conținutului chiar în aplicația Instagram – astfel încât să puteți alege să programați o imagine, un carusel sau un Reel cu până la 75 de zile înainte”, a declarat Instagram într-o postare pe contul său oficial de actualizări, Creators.
Poți accesa această funcție de la meniul ,,Setari avansate„, unde găsești un tool numit ,,Programează postarea„. Din aceasta vei putea alege data și ora când vrei ca postarea ta să fie publicată.
Instagram a anunțat, de asemenea, că pe patru noiembrie va introduce un set complet de instrumente de colecție digitale pentru creatori pe platformă.
Colectabilele digitale sunt ca token-urile non-fungibile (NFT), care sunt concepute pentru a ajuta creatorii să facă bani pe platformă. Întregul proces, de la crearea unei colecții digitale până la vânzarea și cumpărarea acesteia, se va întâmpla pe Instagram.
Instagram a declarat că extinde tipul de colecții digitale care pot fi prezentate pe contul unui creator și care ar include acum și videoclipuri. Blockchainul Solana și portofelul Phantom au fost, de asemenea, adăugate alături de blockchains și portofele existente.
Odată creat și publicat, colecția va avea un efect strălucitor și va afișa informații publice, cum ar fi descrierile NFT. Acesta va fi vizibil pe profil.
După introducerea informațiilor sale de plată, o colecție poate fi listată pentru vânzare. Toate colecțiile eligibile pentru vânzare pe Instagram vor apărea în fila „Your Listings” din contul utilizatorului.
Mai multe informații despre ce sunt colecțiile digitale si cum poți să le vinzi, poți citi pe contul de Instagram creators.
Vestea bună pentru creatorii de conținut este că aceștia vor putea primii daruri direct în aplicație.
Caracteristica este similară cu cea Tip Jar lansată de Twitter în mai 2021 și cu actualizarea din decembrie 2021 a TikTok-ului, care a permis utilizatorilor să recompenseze prin diverse sume de bani creatorii de conținut preferați, direct din aplicație.
Funcția este în curs de introducere pentru Reels. Pentru a oferi recompense creatorilor, utilizatorii vor trebui să cumpere ,,stele„ în Instagram.
Testul este efectuat cu un grup select de utilizatori din SUA.
Cea mai îndrăgită nouă funcție, de până acum, venită de la Instagram este adăugarea unei melodii în profil și în postări.
Utilizatorii de pe Instagram ar putea în curând să adauge o melodie la profilurile lor cât și în postări.
Instagram completează spunând: „Muzica este o parte imensă a expresiei pe Instagram și suntem încântați să oferim posibilitatea de a adăuga muzică la postările foto Feed, așa cum puteți în Reeles-uri și în story-uri.”
Dintre actualizarile implementate de ceva vreme se numară și story-urile de 60 de secunde, (fără întreruperi).
Reeles-urile au câștigat rapid popularitate încă de când Instagram le-a introdus în 2020.
Instagram investește într-adevăr în acest nou format și caută în mod constant să-l actualizeze, așa cum am putut vedea în iulie 2021, când platforma a decis să dubleze durata maximă a Reels-urilor. Noua caracteristică Instagram este actualizată în mod regulat cu și mai multe opțiuni de editare, cum ar fi cele mai recente adăugări: Funcție de expunere dublă sau cronometru.
În materie de Insta story-uri, stickerele sunt o metodă bună de a implica audiența în ,,poveștile tale„.
Majoritatea utilizatorilor Instagram sunt deja obișnuiți să vadă stickere noi în panoul de editare a poveștilor. Cel mai recent set de autocolante disponibile pentru fiecare utilizator poate diferi în funcție de tipul de cont.
Haide să vedem care sunt cele mai noi sticikere implementate pentru story-uri.
Shopping sticker
Adăugarea acestuia la povestea ta va permite urmăritorilor tai să facă achiziția direct din Instagram Stories. Reține că trebuie să ai deja configurată funcția cumpărături pentru a utiliza acest autocolant. Dacă dorești ca partenerii tăi să poată adăuga acest autocolant și să redirecționeze către produsele tale, trebuie să activezi această opțiune și în secțiunea Parteneri de cumpărături din setările contului.
Adauga sticker-ul tău.
Eticheta „ Add yours” este puțin similară cu Challenge sticker. Tot ce trebuie să faci este să îi inviți pe alții să-și împărtășească propriile povești despre orice subiect dorești sau să apeși în partea de jos pentru a avea unul ales pentru tine și să apeși pe „terminat”.
Pentru a vedea povești de la alte persoane care au adăugat solicitarea ta, atinge autocolantul de pe propria poveste.
Sticker-ul link
Stickerul Link nu mai este rezervat pentru conturile mai mari de Instagram cu peste 10k de urmăritori. Acum este disponibil pentru noi toți!
Pentru a-l utiliza, trebuie să introduci adresa URL a site-ului web la care dorești să faci legătura cu autocolantul. Atinge „Vedeți previzualizarea” de sub link pentru a verifica cum va arăta linkul atunci când îl deschide cineva. Oricine poate vedea povestea dvs. Poate atinge autocolantul și poate vizita site-ul legat.
Concluzia? Instagramul evoluaza constant. De la actualizari minore, până la cele mari care pot schimba interfața Instagramului, nu poți fii sigur niciodată că știi pe de rost această aplicație.
Iar acest lucru nu este un lucru rău, înseamnă că odată cu el putem evolua și noi, și ne putem îmbunătății strategiile de marketing.
Echipa noastră este la curent cu toate actualizarile și formează startegii în funcție de schimbările în social media. Pentru un plan bine pus la punct apelează cu încredere la o agenție de marketing specializată.
Suntem aici pentru tine!