Dupa cum bine stii, trendurile in MARKETING in 2021 sunt in continua schimbare, iar daca esti antreprenor sau specialist in marketing trebuie sa fii la curent cu tot ceea ce se intampla in spatiul virtual.
Trendurile care apar sunt foarte importante, deoarece pot decide viitorul apropiat al brandului al carui owner esti sau pentru care lucrezi in calitate de marketing specialist. Fiind cunoscute de multa lume, de cele mai multe ori este recomandata abordarea acestora in stilul propriu, insa exista numeroase surse de inspiratie pentru o viitoare strategie de marketing, bazata pe un anumit trend.
Fie ca te gandesti la SEO, content marketing, Social Media sau marketing-ul prin intermediul email-urilor, am dorii sa iti oferim cateva informatii care sa te ajute sa iti decizi viitoarea strategie de marketing.
Social media
Fiind principalul canal pe care milioane de utilizatori il folosesc, acesta pare sa aiba un succes enorm. In anul 2020, s-a declarat un numar de 2,6 miliarde de utilizatori lunari ai Facebook-ului.
Principalul avantaj pe care il poti obtine din campaniile de marketing pe social media este interactiunea ridicata. Pentru ca majoritatea persoanelor, in anul 2021, detin conturi pe retelele de socializare, le este mult mai usor sa descopere informatii despre diferite afaceri. Astfel, comoditatea utilizatorilor de a accesa diferite articole/postari/oferte ale serviciilor tale, s-a dovedit a fi un succes pentru numeroase afaceri.
Dupa cum arata statisticile, exista peste 8 milioane de advertisers pe Facebook, iar acest numar este reprezentat de multe companii mici si medii.
Pe langa Facebook, nu trebuie sa uitam de Instagram. Al doilea canal de social media cu cel mai mare succes adus marketerilor, in luna aprilie a anului 2020 a inregistrat un procent de 35% al audientei, format din varste cuprinse intre 25-34 ani.
De asemenea, si platforma LinkedIn a devenit foarte folosita de marketeri, fiind un loc unde isi pot promova ofertele, serviciile si produsele intr-un mod profesional si calitativ.
Astfel, in ceea ce priveste Social Media, 93% dintre branduri au reusit sa achizitioneze un client nou prin postarile pe conturile de socializare.
Content Marketing
Acesta inregistreaza un procent de utilizare de 70%, marketerii folosing activ acest canal pentru dezvoltarea afacerii lor.
Un aspect foarte important, referitor la Content Marketing este ca 94% dintre marketeri folosesc Social Media pentru distribuirea continutului lor.
Email Marketing
Cu totii cunoastem mail-urile primite aproape zilnic de la branduri cunoscute precum H&M, Zara, Fashion Days, etc. Ei bine, mesajele lor personalizate reprezinta una dintre cele mai folosite tactici de marketing, deoarece reusesc sa isi creasca performanta companiilor de email.
Astfel ca, 35% dintre marketeri prefera sa apeleze la email marketing saptamanal pentru a mentine contactul cu clientilor lor. De cele mai multe ori sunt abordate email-uri cu informatii despre diferitele promotii pe care brandurile le au.
In ceea ce priveste eficienta acestei metode, se inregistreaza o medie a ratei de click de 2,13%, iar vinerea este, de obicei, ziua cu cel mai mare potential al ratei de click, fiind de 2,7%.
Pentru afacerile mici, aceasta metoda este declarata ca fiind cea care aduce cel mai mare ROI, iar marketerii care au folosit campanii de segmentare au reusit sa aiba o crestere de 760% a veniturilor.
Search Engine Optimization (SEO)
In anul 2020, acesta a fost declarat ca fiind folosit de peste 64% din marketeri. Deoarece aduce un trafic de 1000%, majoritatea expertilor SEO se axeaza pe optimizarea site-urilor pentru mobil.
Acest canal este foarte util pentru branduri, deoarece 49% din utilizatori folosesc Google pentru a cauta si pentru a descoperi diverse produse/servicii, iar, prin optimizarea SEO, puteti obtine primele locuri in paginile de cautare, astfel clientii vor descoperi brandul vostru mult mai usor.
S-a dovedit ca primele 5 secunde din timpul de incarcare al paginii are cel mai mare impact asupra ratei de conversie, iar cautarile pe mobil, de tipul: „Unde sa cumpar” sau „langa mine” au crescut cu 200% in ultimii doi ani.
Asadar, trebuie sa stii ca, indiferent de obiectivele afacerii tale, strategiile de marketing pe care le alegi si canalele de marketing pe care le abordezi, intotdeauna trebuie sa fii pus la curent cu noile trenduri, dar si cu statisticile diferitelor retele de socializare. Prin cunoasterea acestor aspecte vei avea posibilitatea sa intelegi mult mai bine ce va avea un efect pozitiv asupra afacerii tale.
Tu ce canal de marketing ai de gand sa folosesti in continuare?