O noua stire buna pentru detinatorii de website-uri, dar si pentru cei care sunt pe cale sa isi creeze unul!
Google a lansat un nou update, numit „JUNE 2021 CORE UPDATE”. Aceasta modificare este dedicata dezvoltarii rezultatelor de cautare in motorul de cautare Google. De-a lungul timpului, s-au realizat mai multe modificari ce au urmarit o imbunatatire, insa nu au fost intotdeauna observabile. Cu toate acestea, schimbarile facute de Google sunt semnificative, iar schimbarile „de baza” sau „core” sunt realizate pentru a modifica bug-uri si erori care pot aparea pe parcursul activitatii online.
Cum schimba CORE UPDATE website-ul brandului tau in motorul de cautare?
In principiu, acest core update nu vizeaza anumite pagini, ci doar performantele lor, deoarece s-au facut schimbari care sa ajute paginile care nu erau recompensate anterior, sa functioneze mult mai bine acum.
Un exemplu dat de cei de la Google, in aceasta situatie este sa ne gandim la o lista cu 100 de firme, facuta in urma cu 4 ani. Mai tarziu, in 2021, reimprospatarea listei va aduce stiri noi, care nu au existat pana acum, iar astfel motoarele de cautare ofera un loc benefic brandurilor sa se afirme.
Danny Sullivan, in postarea de pe Twitter a anuntat ca aceasta schimbare este temporara, fiind urmata de o noua actualizare de tip „core”, in iulie 2021 („the July 2021 Core Update”).
Ce trebuie sa stie specialistii SEO?
Asa cum am specificat anterior, aceste modficiari vor fi inexistente pentru vizitatorii site-urilor, insa detinatorii lor si specialistii SEO vor observa o mica scadere in ceea ce priveste pozitionarea in motorul de cautare. Totusi, nu va fi nimic de facut, pentru ca update-ul viitor, din iulie, poate schimba iarasi acest aspect.
O metoda buna prin care se poate verifica impactul actualizarilor asupra website-ului detinut este o simpla descarcare a statisticilor din Google Analytics la sfarsitul lunii iunie. De asemenea, pentru o maximizare a oportunitatilor de a asocia modificarea Google cu o noua oportunitate de afirmare, este axarea pe experienta vizitatorului. Acest element este principalul obiectiv al actualizarii de tip „core”.
Cum putem imbunatati „user experience”?
Exista cativa pasi simpli prin care vizitatorii website-ului sa gaseasca o interfata dinamica, prietenoasa si rapida. Bineinteles ca aceste lucruri vor contribui si la pozitionarea website-ului in Google. Asadar, pentru aceasta actiune, trebuie sa fie controlata si asigurata interfata mobile friendly a website-ului, viteza buna de incarcare, detinerea de continut util si informatii ce pot ajuta oamenii care-l viziteaza si este de tip HTTP.
O data cu aceste actualizari, Google ofera posibilitatea analizarii activitatii website-urilor, prin oferirea unor statistici in ceea ce priveste pozitionarea acestora, iar specialistii SEO vor avea la dispozitie metode prin care sa imbunatateasca performantele website-ului.