Facebook lanseaza Messenger Rooms: cum il poti folosi pentru business-ul tau

Facebook lanseaza Messenger Rooms: cum il poti folosi pentru business-ul tau

2020-04-30T13:56:48+00:00

Spuneam intr-un articol anterior de pe blogul nostru, privind tendintele in marketing, ca in acest an si in viitorul apropiat, continutul video va fi cel care va domina topul preferintelor utilizatorilor. Pornind de la acest fapt, Facebook, cunoscut drept cel mai mare trendsetter in Social Media, lanseaza Messenger Rooms.

Ce este Messenger Rooms?

Messenger Rooms este o optiune noua care permite utilizatorilor platformei sa creeze apeluri video live, la care pot lua parte toate persoanele carora le-a fost trimis un link. Astfel, link-ul poate fi trimis ca mesaj privat sau poate fi urcat direct in feed sau intr-un grup. Daca alegi o astfel de optiune, oricine poate participa live la discutia creata in „camera ta”.

Care este scopul Facebook de a crea acest feature?

Stim cu totii ca aplicatii precum Zoom au devenit destul de populare in ultima vreme, cand suntem nevoiti sa stam acasa.

Asa ca, atunci cand ni se face dor de cei dragi sau cand avem ceva de rezolvat cu colegii de la birou, partenerii sau clientii, apelam la astfel de platforme pentru intalniri online.

Drept urmare, Facebook nu vrea sa ramana mai prejos cand vine vorba despre evolutie si cauta sa implementeze tot felul de solutii smart pentru a-si mentine nivelul de popularitate.

Ba mai mult, Mark Zuckerberg sustinea la un moment dat ca el si-ar dori sa implementeze o singura aplicatie de messaging care sa integreze simultan serviciile de Facebook Messenger, WhatsApp si Instagram Messages.

Odata cu anuntarea oficiala Messenger Rooms, cei de la Facebook au profitat de ocazie pentru a face mai multe anunturi. In dulcele stil clasic, asa cum ne-au obisnuit, adica: toate dintr-un foc.

Asa ca, iata ca vine si o veste buna de la WhatsApp: call videos sau audio videos permit participarea a maximum 8 persoane. Este necesara, insa, o updatare a aplicatiei pentru aceasta functie.

In plus, Facebook Live, in cazul in care nu stiai, poate fi realizat de pe doua conturi. Cu alte cuvinte, pot participa doua persoane simultan la acelasi live.

Aceasta functie exista deja, dar Facebook hotarase sa renunte la ea. Insa, odata cu statul acasa, a crescut si nevoia oamenilor de a se afirma live. Interactiunea prin intermediul Social Media este un lucru firesc si necesar in aceasta perioada.

Cand va aparea Messenger Rooms?

In comunicatul oficial care vine de la Facebook, se pare ca Messenger Rooms s-ar putea activa pentru majoritatea utilizatorilor la inceputul lunii mai.

Cum poti folosi Messenger Rooms pentru afacerea ta?

Secretul unui business cu o buna prezenta online, in 2020, este sa te adaptezi. Drept urmare, recomandarea noastra este ca intotdeauna sa urmaresti ce apare nou si sa incerci sa aplici. Exact asa cum procedam si noi. Testam si vedem ce se potriveste.

In ceea ce priveste partea de business, in general, Messenger Rooms te poate ajuta sa:

  • Organizezi sedinte online cu angajatii, mai ales daca te numeri printre cei care practica telemunca. Este gratis, rapid si usor.
  • Organizezi intalniri cu clientii online. Foarte multi dintre cei interesati sa te cunoasca au un cont de Facebok pe care il pot folosi pentru a intra in legatura cu tine.
  • Organizezi webinarii, alegand un domeniu la care te pricepi. Acest lucru te ajuta sa te pozitionezi ca o autoritate in industria ta, atragand atentia potentialilor clienti. Le oferi informatii de calitate, gratis, iar ei te vor lua in considerare atunci cand au de facut o alegere.
  • Ti cursuri online. Daca esti detinatorul unei afaceri precum o sala de fitness, o gradinita/scoala privata, in aceasta perioada iti poti da intalnire cu elevii/clientii online.
  • Organizezi sesiuni de Q & A – modul de functionare este simplu: oamenii intreaba, tu raspunzi. Creezi interactiune si legaturi. Le oferi informatie de calitate, live. Poti folosi Messenger Rooms si pentru a prezenta ceva practic.

De exemplu, daca ai un salon de infrumusetare, iar activitatea ta este suspendata in aceasta perioada, poti mentine legatura cu clientii, aratandu-le live cateva tipuri de coafuri pe care le pot pune in practica la ei acasa.

  • Foloseste aceasta functie pentru a arata clientilor si latura ta umana. In aceasta perioada oamenii stau mult acasa, asa ca poti intra in legatura cu ei si le poti oferi sfaturi, recomandari, suport moral. Sau le poti arata cum iti petreci tu timpul. Oamenii sunt in cautare de idei pe care le pot aplica.

De exemplu, daca ai o firma de design interior sau un magazin care vinde decoratiuni, le poti prezenta cum creezi tu un colt de relaxare, folosind anumite produse pe care esti interesat sa le promovezi.

Sfat: nu face vanzare directa. Cu atat mai mult cu cat este vorba despre o prima interactiune.

  • Prezenti echipa. Clientii sunt interesati sa vada oamenii din spatele unui business, al unui concept si modul in care ei vorbesc, se comporta, arata. Acum, mai mult ca oricand, pentru ca interactiunea sociala este considerabil redusa. Iar continutul care implica oameni a castigat tot mai mult teren.

Statistici Facebook 2020

Ca sa intelegem, inca o data, influenta Facebook in mediul online, iata ce arata statisticile in Martie 2020:

Total conturi Facebook in Romania: 866 911

Dintre care, useri activi: 45 081

Videouri: 122 253

Total useri la nivel global: 11 000 000

Total pagini la nivel global: 80 852

Aceste statistici au fost preluate de aici.

Lansam o provocare

Si acum ca am vazut care este treaba cu Facebook Messenger Rooms, te invitam sa-l incerci.

Fii printre primii care se adapteaza acestui trend!

Pentru mai multe informatii utile despre Social Media, SEO & co., urmareste in continuare blogul nostru si pagina de Facebook.