Pentru ca ne-am propus sa va tinem la curent cu tot ce este nou, atat in Social Media, cat si in materie de SEO sau campanii platite, astazi vestile #fresh vin tot de la Facebook. Iar compania la care Zuckerberg este co-fondator a anuntat de curand ca va implementa Facebook Shops, o platforma care se adreseaza micilor retaileri.
Astfel, intr-un final, ne vom putea face cumparaturile direct de pe Facebook, fara sa mai accesam link-uri care duc catre magazine online.
Simplu, rapid si usor.
Aa, si cel mai important: aceasta plaforma va fi GRATUITA pentru retaileri.
Atentie, insa! Deocamdata, functia de check-out (adica plata direct din Facebook) este in teste, fiind disponibila doar limitat. Dar cei de la Facebook urmaresc sa o implementeze si sa o puna la dispozitia tuturor.
Asa ca iata si a doua mare veste primita in 2020 de la Facebook (si suntem abia in luna mai). Anuntul vine dupa ce acesta a prezentat un feature nou: Facebook Rooms, despre care am povestit si noi pe scurt, pe blog, si care este deja disponibil de pe mobil, laptop sau desktop.
Care spune Facebook ca ar fi motivul introducerii noii platforme pentru magazine?
Facebook este preocupat de ceea ce isi doresc utilizatorii, ce le place sa vada pe platforma si cum le place sa interactioneze.
Astfel, motivatia este faptul ca Facebook vrea sa ofere userilor tot ce au nevoie pentru a se bucura de o experienta Social Media (si implicit, de a petrece mai mult timp pe reteaua lor).
Conform statisticilor, exista peste 1 milion de mici retaileri in intrega lume care vor putea sa-si creeze un magazin direct pe Facebook, fapt care reprezentantii platformei il justifica drept un beneficiu in plus pe timp de criza.
Si stim cu totii cat de mare este zbuciumul financiar provocat de COVID-19.
Ce trebuie sa stim despre Facebook Shops?
Din informatiile pe care le avem la ora actuala, magazinele vor fi disponibile direct pe paginile de business ale retailerilor, dar vor putea fi accesate si de pe Instagram.
Accesul catre Shops se va realiza printr-un tab special pe Facebook si printr-o sectiune introdusa direct in Instagram (care o va inlocui pe actuala „Activity”).
In plus, vor exista reclame targetate pentru noile magazine online, de care este bine sa tinem cont si sa le folosim in procesul de promovare.
Facebook Shops va permite retailerilor sa-si prezinte catalogul de produse, intr-o maniera atractiva si usoara si sa comunice direct cu clientii, folosind atat Messenger, cat si Instagram Direct si WhatsApp.
Care este diferenta dintre Facebook Marketplace si Facebook Shops?
Daca ne intrebi pe noi, Facebook Marketplace este un fel de OLX, in care oamenii pot propune spre schimb sau vanzare produse sau servicii de tot felul. Si fara a fi necesar sa aiba un business autorizat pentru a avea acest lucru sau fara a avea nevoie de o pagina de afaceri.
In schimb, Facebook Shops poate fi asemanat cu Emag, acesta din urma fiind de asemenea o platforma in care se gasesc produsele diverse ale micilor retaileri.
Drept urmare, pregatiti cardurile! Facebook Shops va fi disponibil in curand.
In lunile urmatoare, reteaua de socializare va lansa live streaming pentru Shops, o functie prin care influencerii si brandurile vor putea promova diverse produse.
Iar daca si voi aveti o afacere, va invitam sa fiti la curent cu tot ce presupune Facebook Shops pentru a oferi clientilor vostri o experienta de cumparare completa.